به گزارش ایرنا، حمید زارعی روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون بند ٥ آیین نامه سالن های نمایش با محوریت ایجاد سینمای ثابت درخورموج افزود: یکی از مهمترین دغدغه های هر جامعه و نظامی، تلاش برای کاهش جرم و تعداد مجرمان و آسیب ‌دیدگان اجتماعی است و نقش سینما در کاهش آسیب های اجتماعی روشن است.
وی یادآورشد: این رسانه پرنفوذ و تاثیرگذار بدون شک، از ظرفیت و قدرت بالایی برای شناسایی و معرفی آسیب های اجتماعی و ارائه راهکارها و افق های امیدبخش برخوردار است.
زارعی ادامه داد: از بهمن سال ٩٤ اکران فیلم های سینمایی به شکل مقطعی و سیار در تالار فرهنگ و هنر فرهنگسرای خورموج و برخی از مناطق دشتی آغاز شد و اکنون خورموج از ظرفیت مناسبی برای سینمای ثابت برخوردار است.
بخشدار مرکزی شهرستان دشتی نیز گفت: جامعه برای عبور از بی نشاطی، کم تحرکی و افسردگی نیازمند استفاده گسترده از تولیدات و محصولات فرهنگی است که یکی از کانون های مصرف فرهنگی به طور قطع سینما است.
خدیجه ندرتی ادامه داد: فیلم‌های سینمایی از قدرت بیانگری و نفوذ بالایی برای مردم برخوردارند و تجربه جامعه‌ شناختی نیز این مسئله را تایید می‌کند که سینما تاثیر گسترده‌ای بر رفتار و نگرش مخاطبانش دارد.
وی تصریح کرد: فیلم‌های سینمایی از جمله مهم ترین و کاربردی ترین امکانات در این زمینه به شمار می آیند.
کارشناس امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: برای سینما دار شدن خورموج سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرایطی در نظر گرفته که با فراهم شدن این شرایط خورموج پس از بوشهر و برازجان سومین شهر برخوردار از سینمای ثابت خواهد بود.
صادق زنده بودی اضافه کرد: بهره مندی از امکانات اکران فیلم و سینما در خورموج از مطالبات به حق فعالان و علاقه مندان این حوزه است و این موضوع در آینده ای نزدیک محقق می شود.
7206/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.