امان الله حیدری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: کشاورزان درصورتیکه در سامانه یاد شده ثبت نام نکنند، مراکز خرید به هیچ عنوان محصولات آنان را خریداری نمی کنند و دچار خسارت خواهند شد.
وی اظهارداشت: کشاورزان برای ثبت نام در سامانه جامع پهنه بندی باید به جهادکشاورزی گناوه و ریگ مراجعه و اطلاعات و مشخصات مورد نیاز را به کارشناسان این مدیریت ارایه کنند.
مدیر جهادکشاورزی گناوه یادآورشد: کشاورزان تا پایان دی ماه امسال فرصت دارند در این سامانه که بصورت رایگان توسط کارشناسان جهاد کشاورزی انجام می شود، ثبت نام کنند.
وی بیان کرد: باتوجه به بارش های مناسب، رغبت و انگیزه کشاورزان این شهرستان برای کشت گندم و جو فصل پاییزه امسال 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
حیدری گفت: درصورت بارندگی در حد نرمال و پراکنش مناسب در فصل زمستان پیش بینی می شود 17هزار و 500 تن محصول گندم و جو در فصل زراعی جاری برداشت شود.
مدیرجهادکشاورزی گناوه افزود: 25 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت گندم و جو اختصاص یافته که از این میزان بیش از 2 هزار 500 هکتار در حاشیه رودخانه حله زیر کشت آبیاری تکمیلی قرار گرفته و مابقی گندم و جو است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط گرمسیری کشور است که عمده زمین های کشاورزی آن بدلیل کمبود آب بصورت دیم کشت می شود.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.