به گزارش ایرنا، عبدالمجید مصلح روز چهارشنبه درجمع خبرنگاران افزود: هر دانشگاهی برای ادامه حیات در عرصه جهانی ارتقا جایگاه علمی را جهت گیری و در آن بطور ویژه سرمایه گذاری می کند که دانشگاه خلیج فارس نیز این مهم را بطور جدی در اولویت نخست قرار داده است.
وی بیان کرد: در این ارتباط هم اکنون دانشگاه خلیج فارس در میان 2 هزار و 600 دانشگاه کشور در رتبه های برتر قرار گرفته است.
مصلح ادامه داد: رویکرد کار آفرینی از راهبردهای اصلی دانشگاه های نسل سوم در اولویت دوم دانشگاه خلیج فارس قرار گرفته و بطور ویژه در این بخش نیز تمرکز ویژه روی آن صورت گرفته است.
مصلح اضافه کرد: سومین جهت گیری دانشگاه خلیج فارس نیز بین المللی شدن از طریق همکاری های بین المللی و جذب دانشجو در عرصه بین المللی است
وی افزود: کسب مرجعیت علمی در حوزه خلیج فارس اولویت این دانشگاه است تا از این طریق برای توسعه نام دانشگاه تلاش می کنیم.
مصلح بیان کرد: بسیاری از کشورهای عربی قبل از دانشگاه خلیج فارس فعالیت خود را با رویکرد علمی برای تثبیت نام مجعول خلیج عربی به کار گرفته اند که باید برای اثبات جعلی بودن این نام فعالیت های دانشگاه خلیج فارس در این زمینه سرعت بخشی شود.
وی تاکید کرد: دانشگاه خلیج فارس چنانچه در رتبه بندی های جهانی بخواهد از لحاظ تعداد دانشجو به مقیاس خوبی برسد برای تراز جهانی حداقل باید شمار دانشجوهای خود را به 9 تا 10 هزار دانشجو افزایش دهد.
رئیس دانشگاه خلیج فارس ادامه داد: در این ارتباط شمار دانشجویان این دانشگاه در افق 1404 باید به 9 هزار دانشجو افزایش یابد.
وی بیان کرد: این دانشگاه در چند سال گذشته نیز برای دستیابی به تراز جهانی بصورت تهاجمی نسبت به افزایش دانشجویان خود اقدام کرده که با وجود ریسک بالا آن را پذیرفته است.
مصلح افزود: دانشگاه خلیج فارس با حدود هفت هزار دانشجو در 29 رشته کارشناسی، 48 رشته کارشناسی ارشد و 13رشته دکترا، جهت گیری خود را در حوزه کار آفرینی قرار داده و این دانشگاه از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان پایلوت دانشگاه کار آفرین انتخاب شده است.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.