فاطمه دهقانی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: صنعت گردشگری نه تنها در کاهش وابستگی اقتصادی به نفت بسیار راهگشاست بلکه با ایجاد فرصت های شغلی متنوع و درآمدزایی قابل قبول توسعه آن در سطح بین الملل ایجاد منابع ارزشمند ارزی را در پی دارد.
وی بیان کرد: تلاش شده با معرفی طرح ها و ظرفیت های استان بوشهر از محل اعتبارات ملی بودجه ای جداگانه برای پیشبرد طرح ها و اهداف گردشگری این استان تخصیص یابد که اولویت پرداخت به روستاهایی است که در این زمینه زیرساخت های لازم و مناسب را فراهم کنند.
دهقانی اظهار داشت: تدوین طرح 'توسعه گردشگری استان بوشهر ' هم راستا با سند راهبردی گردشگری کشور و با تکیه بر تجربه سال های گذشته این استان در میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی در دستور کار حوزه عمرانی استانداری در سال جاری قرار دارد.
وی اضافه کرد: معرفی جاذبه ها و ظرفیت های طبیعی، تاریخی، تجاری و فرهنگ غنی استان، توسعه زیرساخت های گردشگری شهری و روستایی، شناسایی و حمایت از فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری و صنایع دستی، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار با استفاده از فرصت بازدید گردشگران داخلی و بویژه خارجی، ایجاد شبکه های بازاریابی برای ارتباط مستمر و هدفمند مناطق هدف گردشگری و رونق همه جانبه این صنعت در استان بوشهر از جمله هدف های طرح توسعه گردشگری استان بوشهر است.
وی ادامه داد: چارچوب اصلی طرح توسعه گردشگری استان بوشهر شامل استقرار بازارچه فروش محصولات و صنایع دستی بومی و محلی، ساماندهی گردشگری دریایی و پیش بینی برنامه های متنوع در این ارتباط، ایجاد اقامتگاه های بوم گردی روستایی و فرصت تجربه زندگی روستایی برای علاقه مندان، برگزاری جشنواره ها، بازی ها و مسابقه های بومی و محلی، ایجاد تحرک، نشاط و ساماندهی فرصت اشتغال پایدار بویژه در نواحی روستایی است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: امیدواریم با تحقق اهداف پیش بینی شده طرح توسعه گردشگری شاهد تحول چشمگیر و نگاهی نو در صنعت گردشگری و توسعه همزمان گردشگری روستایی و عشایری در استان بوشهر باشیم و با انتقال تجربیات اجرای طرح در تعامل با سایر استان های کشور زمینه توسعه بیش از پیش این صنعت در مناطق مختلف و در نتیجه خروج از اقتصاد وابسته به نفت و شکل گیری قدرت مالی جدید در اقتصاد کشور فراهم شود.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.