به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز شنبه به مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری در آئین تقدیر از فعالان این بخش افزود: رانندگان کامیون ها با تعهدی که نسبت به مردم دارند با وجود همه مشکلات تاکنون اجازه نداده اند لحظه ای حمل و نقل بار و کالا در کشور معطل بماند.
وی اظهار داشت: برای حمایت از کامیون داران و ارائه خدمت به رانندگان حمل بار در این استان از اول سال تاکنون بیش از 6 هزار حلقه لاستیک در اندازه های مختلف به قیمت مصوب بین مالکان و رانندگان ناوگان عمومی توزیع شده است.
گراوند اضافه کرد: تدابیرلازم برای توزیع عادلانه بار در پایانه ها از طریق توسعه سامانه هوشمند توزیع بار، پیگیری و مکاتبه موضوع بیمه تکمیلی به منظور احقاق حقوق رانندگان ناوگان سنگین استان انجام شده است.
گراوند بیان کرد: توسعه راه ها از جمله عوامل زیرساخت های توسعه در هر منطقه به شمار می آید و در صورت نداشتن راه مناسب امکان ورود سرمایه گذاران به منطقه ایجاد نمی شود.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه سالانه بیش از 6 میلیون تن کالا از استان بوشهر جابه جا می شود هرگونه توقفی در سیستم حمل و نقل می تواند مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد.
استاندار بوشهر اظهار داشت: یکی از بخش هایی که دولت و بخش خصوصی می توانند در کنار هم موثر باشند بخش راه و حمل و نقل است که با حضور موثر بخش خصوصی و حمایت دولت می توان راه هایی ایمن داشت.
وی بیان کرد: استان بوشهر دارای چهار هزار و 334 کیلومتر راه شامل 671 کیلومتر بزرگراه، 572 کیلومترراه اصلی، 845 کیلومتر راه فرعی و 2هزار و 246 کیلومتر راه روستایی است که 95 درصد محورهای ارتباطی استان به سامانه های هوشمند جاده ای و رصد و مدیریت جریان تردد و ترافیک به کمک تکنولوژی پیشرفته سامانه های حمل و نقل هوشمند مجهز است.
گراوند با اشاره به اینکه پیمانکار جاده بوشهر- کنارتخته مشخص شده است گفت: فرایند طولانی انتخاب پیمانکار برای اجرای پروژه ها از جمله مشکلاتی است که کشور را با آن روبروست.
استاندار بوشهر یادآورشد: بهبود وضعیت ایمنی و نگهداری راه ها از جمله اولویت های استان است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: بوشهر از جمله استان هایی است که میانگین سنی ناوگان مسافربری آن چهار سال، آلات سنگین هشت سال و نفت کش ها 5.5سال است.
حمید رضا علم افزود: نوسازی ناوگان ماشین آلات سنگین راهداری برای تقویت این بخش برای ارائه خدمات بهینه در راه ها و معابر بین شهری و روستایی از جمله برنامه های این اداره کل در سال جاری است.
وی توسعه مجتمع های بین راهی، تکمیل طرح سامانه های هوشمند سازی جاده ای و برطرف کردن نقاط حادثه خیز را از جمله برنامه های مهم این اداره کل در استان بوشهر عنوان کرد.
در این آئین از راهداران وفعالان بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر تقدیر شد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.