سکینه الماسی روز شنبه درگفت وگو با ایرنا در بندر دیر افزود: یکی از دغدغه های مهم کشاورزان گوجه کار جنوب استان بوشهر فروش محصول است که برداشت آن تازه آغاز شده و روی دست آنان مانده است.
وی اضافه کرد: دراین زمینه پیگیری آزاد سازی صادرات گوجه فرنگی به خارج ازکشور انجام شده تا کشاورزان متضرر نشوند و با خیال راحت محصول خود را به فروش برسانند.
نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون یکی از موضوع ها در بحث استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، جلوگیری از صادرات محصول گوجه فرنگی به خارج است. وی اضافه کرد: موضوع دیگری که دنبال می شود افزایش قیمت خرید تضمینی محصول گوجه فرنگی از طرف دولت است که باید هر کیلوگرم آن از سه هزار ریال کنونی به 13هزار ریال افزایش یابد تا بخشی از هزینه های کشاورزان جبران شود.
الماسی گفت: قیمت تمام شده یک کیلوگرم محصول گوجه فرنگی برای کشاورزان 20هزار ریال است که به دلیل همزمانی برداشت این محصول در برخی استان ها قیمت این محصول به زیر 10 هزار ریال رسیده است.
وی افزود: برخی کشاورزان به دلیل بدهی وام تسهیلاتی به بانک ها در زندان هستند که این موضوع پیگیری شده تا هیچ کشاورزی به دلیل بدهی بانکی در زندان نباشد.
در استان بوشهر 12 هزار هکتار زیر کشت گوجه فرنگی خارج از فصل است که براساس پیش بینی ها 600 هزار تن محصول از این مزارع برداشت می شود
6043/7207
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.