اسماعیل عبدالهی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا در بندر دیر افزود: استان بوشهر بهترین مزیت در بخش دریا و آبزیان دارد که پژوهشگران واحد بوشهر موفق شدند از پوست میگو ماده ای به نام کتین و کتیسان پیدا کنند که حدود سه هزار کاربر دارد و می تواند مکمل غذایی و دارویی قابل استفاده باشد.
وی اضافه کرد: طرح تولید انرژی از امواج دریا توسط گروه مکانیک دانشگاه و ساخت یک شناور هوشمند دریایی از دیگر طرح های در درست اجرای پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر اظهارداشت: طرح برج نوری خودکفا از برق توسط دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بندر دیر که امروز رونمایی شد از دیگر طرح های پژوهشی این دانشگاه است.
عبدالهی افزود: با توجه به ماموریت جدید دانشگاه آزاد برنامه هایی که بتواند بیشتر به مردم کمک کند پیگیری می شود که توسعه مدارس عادی و تخصصی سما یکی از این طرح ها است و امسال مجوز تاسیس 6 مدرسه جدید در استان بوشهر گرفته شده که بر پایه توانمندی دانشگاه آزاد و پاسخی به نیازهای مردم است.
وی یادآورشد: در زمینه پزشکی از سال گذشته رشته پرستاری در این دانشگاه راه اندازی شده و 70 دانشجو مشغول تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر چهارشنبه شب نیز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر و رونمایی از طرح برج نوری خودکفا از برق دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بندر دیر گفت: این دانشگاه مولود انقلاب و از افتخارات نظام اسلامی است.
عبدالهی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به برکت انفاس قدسیه امام راحل راه اندازی و امروز تحت مدیریت مقام معظم رهبری حرکت می کند.
وی گفت: اگر دانشگاه آزاد اسلامی وجود نداشت اکنون رقابت بین دانشگاه ها و ادامه تحصیل خیلی از علاقه مندان به تحصیل وجود نداشت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر گفت: امروز در دوره فراصنعتی هستیم و تعریف جدیدی برای دانشگاه ها شده که دانشگاه و مراکز آموزشی به عنوان محور در مهارت و حرفه آموزی فعال شوند و از این مسیر کارآفرینی و اشتغال صورت گیرد.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت جدید، دانشگاه مردمی و انقلابی و در مسیر اهداف نظام اسلامی حرکت می کند.
عبدالهی اضافه کرد: مردم از دانشگاه آزاد اسلامی انتظار دارند در حوزه های اشتغال و نوآوری به آنان کمک کندتا وابستگی به شغل دولتی کاهش یابد.
فرماندار دیر گفت: علم نتیجه پژوهش و راه گشا در مسائل توسعه و پیشرفت است.
کریم علی حسنی افزود: در هر جامعه ای که به کیفی بخشی اهمیت داده شده آن جامعه در رقابت دست بالاتری دارد.
وی گفت: در دولت تدبیر و امید شرکت های دانش بنیان رشد خوبی داشته اند و این نتیجه با همت نخبگان و دانشجویان بوده است و امیدواریم که این فرصت ادامه داشته باشد.
فرماندار دیر گفت: با پژوهش حس بالندگی و رقابت و در نهایت توسعه در همه بخش ها فراهم می شود.
وی بیان کرد: می توان با ایده نو و خلاق از بن بست ها و مشکلات گذر کرد و دانشجویان می توانند تسهیل گر محدودیت ها باشند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز دیر گفت: پژوهش هزینه نیست بلکه سرمایه و کلید تحول است.
عبدالعزیر بحرانی افزود: هدف از این مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر و رونمایی از طرح برج نوری خودکفا از برق با تلاش پژوهشگران و دست اندرکاران و دانشجوی مخترع این طرح است.
وی گفت: در 2 سال گذشته تابلو روان الکتریکی توسط دانشجویان این دانشگاه رونمایی شد و امیدواریم که با برنامه ریزی افق روشنی برای طرح های علمی این دانشگاه داشته باشیم.
در این آیین از 50 نفر استادان دانشگاه، پژوهشگران برتر و مخترع طرح برج نوری با لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.
6043/7207
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.