به گزارش ایرنا، مسلم رحمانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر مصرف سالانه گاز در استان حدود 13 میلیارد مترمکعب است که تا پایان برنامه ششم توسعه باید به 36 میلیارد مترمکعب در سال افزایش یابد.
وی بیان کرد: صنایع موجود در استان بوشهر همچنان با مصرف بالغ بر 99 درصد از گاز تولیدی این استان همچنان دریافت کننده بیشترین حجم گاز هستند.
رحمانی اضافه کرد: با توجه به گسترش شهرک ها و واحدهای صنعتی و تولیدی در استان بوشهر، میزان مصرف گاز رو به افزایش است و در همین راستا این شرکت آمادگی دارد برای هر واحد صنعتی که متقاضی استفاده از گازطبیعی است، عملیات گازرسانی انجام دهد.
وی یادآورشد: گازرسانی به صنایع افزون براینکه ارزش افزوده خوبی برای استان دارد، با جایگزینی سوخت طبیعی در واحدهای تولیدی و صنعتی ، آلودگی کمتری در مقایسه با فرآورده های نفتی به دنبال دارد و بدین ترتیب موجب ارتقا شاخص های حفظ و بهبود محیط زیست می شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با بیان اینکه گازرسانی به صنایع موجب رونق تولید و اشتغال می شود گفت: تا کنون بالغ بر 200 واحد صنعتی این استان گازدار شده و واحدهای تولیدی دیگری نیز به تدریج به گاز وصل می شوند.
رحمانی افزود: این استان به واسطه داشتن منابع عظیم انرژی و ظرفیت های دیگر از جمله استانهای مهم در تامین منابع گاز کشور و همواره جزو سه استان برتر در زمینه فروش گاز به شمار می رود.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.