به گزارش ایرنا، علیرضا باقری روز سه شنبه درنشست علنی شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: هر شهروندی با نگاه به اینکه یک روز دریافت‌ کننده عضو است باید در زمینه فرهنگ‌سازی اهدا عضو کمک کند.
وی بیان کرد: در ایران 26 هزار نفر منتظر دریافت عضو هستند که 7تا 10 نفر از آنان به خاطر نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست می دهند.
باقری ادامه داد: این در حالی است که سالانه هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی شده که امکان اهدای عضو در بین چهار هزار نفر آنها وجود دارد.
وی اظهار داشت: این شمار اهدا کننده عضو بین 3تا 8 نفر را به زندگی بر می‌گردانند اما با این وجود تنها 800 نفر از این شمار مرگ مغزی اعضای خود را اهدا می‌کنند.
باقری افزود: درسال های اخیر 47 اهدای عضو در استان بوشهر صورت گرفته درحالی ‌که 481 نفر در این استان پیوند عضو کرده اند که 440 نفر آنها از بیماران مرگ مغزی عضو گرفته اند.
وی یادآور شد: در شهر بوشهر به تنهایی تاکنون 120 نفر پیوند کلیه و 20 نفر پیوند کبد گرفته اند و اکنون 500 بیمار دیالیزی استان بوشهر در انتظار پیوند هستند.
باقری افزود: ترویج فرهنگ اهدا عضو نیازمند همکاری همه سازمان‌ها و نهادها است و شورا و شهرداری نیز می‌توانند از طریق تبلیغات محیطی با اختصاص بیلبورد تبلیغاتی در زمینه فرهنگ‌سازی اهدای عضو مشارکت کنند.
وی اضافه کرد: در حق خانواده های اهداکننده عضو کم توجهی شده و انتظار است خانواده اهداکننده عضو در استان بوشهر توسط مسئولان تکریم شوند.
شهردار بندر بوشهرگفت: درزمینه فرهنگ‌سازی و ترویج اهدا عضو مجموعه شهرداری نهایت تلاش خود را در این ارتباط بکار می گیرد.
سید نورالدین امیری افزود: در این ارتباط پیشنهاد می شود در زمینه هایی که قابلیت همکاری شهرداری وجود دارد درخواست ها بصورت مکتوب ارائه شود.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.