به گزارش ایرنا، حمید رضا علم روز سه شنبه به مناسبت 26 آذر روز راهداری و حمل ونقل درجمع خبرنگاران افزود: در این ارتباط 11 دستگاه ماشین آلات سنگین شامل 6 دستگاه لودر و کمرشکن، 2 کمپرسی و بالابر، 2 بیل مکانیکی و جرثقیل، یک دستگاه جاروی مکانیزه خیابانی به راهداری استان تحویل خواهد شد.
وی بیان کرد: نوسازی ناوگان ماشین آلات سنگین راهداری برای تقویت این بخش برای ارائه خدمات بهینه در راه ها و معابر بین شهری و روستایی است.
علم اظهار داشت: برای نوسازی ناوگان ماشین آلات سنگین در استان بوشهر 41 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبارمصوب داشتیم که از این میزان 37 میلیارد ریال اعتبار تاکنون تخصیص یافته است.
وی در ارتباط با کاهش تلفات جاده ای در استان بوشهر گفت: با توجه به بهبود وضعیت راه ها تلفات جاده ای در هشت ماه گذشته در جاده های برون شهری 8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می دهد.
علم یادآور شد: همچنین در حوزه موتور سواری با توجه به فرهنگ سازی و توزیع بیش از 12 هزار کلاه ایمنی بین روستائیان 37 نفر در هشت ماه گذشته براثر حوادث ناشی از موتورسیکلت کشته شدند که نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش نشان می دهد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: تلاش می شود با ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایمنی از تعداد کشته های ناشی از حوادث جاده ای در بخش های مختلف کاسته شود.
وی در باره سیستم هوشمند جاده ای گفت: 95 درصد محورهای ارتباطی استان بوشهر به سامانه های هوشمند جاده ای و رصد و مدیریت جریان تردد و ترافیک به کمک تکنولوژی پیشرفته سامانه های حمل و نقل هوشمند مجهز است.
علم یادآور شد: استان بوشهر از جمله استان های پیشرو در بخش استفاده از سامانه های هوشمند جاده ای در کشور است و تنها 2 محور ارتباطی اهرم - برازجان و طاهری - سیراف - جم هنوز به این سیستم مجهز نشده و تلاش می شود با تامین اعتبار امسال این محور ها نیز به این سامانه مجهز شود.
وی اظهار داشت: تردد و ترافیک در همه محورهای شریانی و اصلی استان بوشهر به کمک 52 سامانه کنترل سرعت، 54 سامانه تردد شمار برخط، 17 سامانه نظارت تصویری، چهار سامانه توزین در حال حرکت و 9 سامانه پیام متغیر جاده ای مرکز مدیریت راه ها کنترل و مدیریت می شود.
علم، یکهزار و 200 کیلومتر خط کشی، انجام 103هزار و 126 مترمربع لکه گیری، آسفالت، لایروبی و بسترسازی 9هزار و 400 دستگاه پل با 14 هزار دهانه، تعمیر، نصب و شست و شوی بیش از 3هزار مترمربع تابلو و علائم جاده ای، نصب 50 چراغ چشمک زنف 30 برج روشنایی، احداث 6کیلومتر روشنایی طولی جدید و تعمیر و نگهداری 50 کیلومتر روشنایی مسیر در راه های استان ازجمله کارهای انجام شده در یک سال گذشته است.
وی در ارتباط با مجتمع های بین راهی در استان بوشهر گفت: تاکنون 14 مجتمع بین راهی در این استان فعال و 16 مجتمع دیگر نیز در دست اجراست که با بهره برداری ازاین تعداد مجتمع بین راهی نیاز کاربران در سطح محورهای ارتباطی استان تامین می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاه ای استان بوشهر گفت: به منظور کاهش مرگ ومیر عابران پیاده و ایمنی عبور و مرور دانش آموزان با اجرای طرح ایمن سازی مدرسه های حاشیه راه ها، علاوه بر ایمن سازی فیزیکی 25 مدرسه درحاشیه راه های استان، نصب 2 دستگاه پل مخصوص عابر پیاده بر راه ها و تبدیل و هموار سازی و رنگ آمیزی چندین دهانه پل جاده ای برای تردد ایمن دانش آموزان، یکهزار و 500 دانش آموز نیز با مفاهیم ایمنی و مقررات ترافیکی بویژه گذر از عرض جاده آشنا شدند.
وی یادآور شد: استان بوشهر دارای چهار هزار و 334 کیلومتر راه شامل 671 کیلومتر بزرگراه، 572 کیلومترراه اصلی، 845 کیلومتر راه فرعی و 2هزار و 246 کیلومتر راه روستایی است.
6043/6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.