به گزارش ایرنا، روابط عمومی بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه روز یکشنبه به نقل از سعید کشمیری در همایش سالانه طب انتقال خون استان در گناوه افزود: انتقال خون و محصولات خونی به بیمارانی که در شرایط تهدیدکننده حیات قرار دارند به زندگی باکیفیت‌تری برای آنان کمک می کند.
وی اضافه کرد: محور اساسی کار سازمان‌های انتقال خون داوطلبانی هستند که با احساس همدردی، بدون چشم داشت مادی و بطور کامل داوطلبانه، خون خود را به همنوعان نیازمند اهدا می‌کنند.
کشمیری اظهارداشت: خون ماده‌ای ارزشمند، گران‌بها و بی‌بدیل است که تنها از منابع انسانی به دست می‌آید و با وجود پیشرفت‌های گسترده در دانش پزشکی هنوز جایگزین مناسبی برای آن پیدا نشده است.
وی با اشاره به ضرورت گسترش آموزش‌های عمومی به منظور افزایش شاخص‌های اهدای خون، افزود: باتوجه به آمارها، درصد کمی از افراد جامعه به اهدای خون اقدام می کنند که می‌توان با افزایش آموزش‌های عمومی، تجهیز و توسعه مراکز انتقال خون و ساده‌ سازی روش‌ها، شاخص‌های اهدای خون را افزایش داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: تشویق و جلب اعتماد مردم به اهدای خون و خون‌رسانی به مراکز درمانی استان به بهترین نحو انجام شده است.
وی افزود: برگزاری کنفرانس‌های منظم انتقال خون گامی مؤثر در جهت ارتقای دانش پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان است.
کشمیری اظهار داشت: دستورالعمل‌های ملی مصرف خون و فرآورده‌های خونی با زحمت و دقت زیاد به بهترین نحو ممکن توسط سازمان انتقال خون ایران تدوین و ابلاغ‌شده که زمینه‌های اجرایی این دستورالعمل‌ها باید در تمامی بیمارستان‌ها برنامه‌ریزی و اجرا شود.
همایش سالانه طب انتقال خون استان بوشهر به میزبانی بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه برگزار که در پایان از بانک‌های خونی بیمارستان‌های سلمان فارسی بوشهر، امیرالمومنین (ع) گناوه، شهدای خلیج‌فارس بوشهر و شهید گنجی برازجان به عنوان برتر تقدیر به عمل آمد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای دو بیمارستان است.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.