به گزارش ایرنا، محمد باقر سعادت روز شنبه در نشست با مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر افزود: هیچ مسئولی در دولت و مجلس حق ندارد بابت حمایت از مردم و یا ارائه هرگونه خدمتی منتی بر سر آنها بگذارد.
وی اظهار داشت: مسئولان کمیته امداد با نگاه وسیعی که دارند به دور از سیاسی کاری و تنها در اجرای وظیفه که خدمت به نیازمندان و فقرزدایی در جامعه است تاکنون خدمات ماندگاری به قشر نیازمند و محروم جامعه ارائه کرده است.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در باره افزایش میزان مستمری مددجویان کمیته امداد گفت: تلاش مجلس برای افزایش مستمری و سایر خدمات به مددجویان و قشر ضعیف جامعه است و در صورت هرگونه افزایش اعتبار در بودجه سال آینده در این زمینه مجلس دفاع می کند.
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته امداد یکی از ثمره های انقلاب است که ماندگاری و اعتلای این نهاد به دلیل پایبندی به اهداف متعالی آن بوده است.
سید کمال الدین شهریاری افزود: در40 سال گذشته خدمات کمی و کیفی کمیته امداد روز به روز افزایش یافته به گونه ای که امروز در حوزه های مختلفی به جامعه محروم کشور خدمات ارائه می شود و بخش عمده ای از این خدمات جزو وظایف سایر وزارتخانه ها به حساب می آید.
وی بیان کرد: کمیته امداد برای تحت پوشش قراردادن مددجویان به لحاظ پرداخت خدمات مستمری، درمان، آموزش و تحصیل، ازدواج، اشتغال و ساخت مسکن در حال فعال است که برای هر کدام از این فعالیت ها، یک وزارتخانه ایجاد شده است.
شهریاری ادامه داد: امروز کار در کمیته امداد به سطحی رسیده که وظیفه مستمری دادن جزو وظایف حاشیه ای این نهاد قلمداد می شود و هدف اصلی توانمندسازی مددجویان به عنوان یک هدف پایه دار است.
وی یادآور شد: کمیته امداد یکی از کم حاشیه ترین و بی بوروکراسی ترین دستگاهی است در کوتاه ترین زمان در راستای کمک به محرومان گام بر می دارد.
شهریاری اضافه کرد: در مجلس شورای اسلامی تلاش می شود بودجه های سالانه کمیته امداد بخوبی دیده شود و سال آینده همان گونه که به حقوق کارمندان دولت افزوده می شود به مستمری مددجویان این نهاد حمایتی نیز افزوده شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: افزابش قابل توجه مستمری مددجویان، توجه به اشتغال آنان با تخصیص منابع مناسب و تعیین تکلیف واحدهای احداثی مسکن مهر فاقد متقاضی به مددجویان این نهاد از جمله شاخص ترین فعالیت مجلس دهم بوده است.
احمد لطفی افزود: این نهاد حمایتی در حوه مسکن، اشتغال، سلامت، آموزش به اندازه هشت وزارتخانه ماموریت بر عهده دارد که با کمک دولت و خیران برای برطرف کردن نیازهای مددجویان گام بر می دارد.
وی بیان کرد: در زمان حاضر88 هزار و 943 نفر در قالب 43هزار و 809 خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان بوشهر قرار دارند که از این تعداد 56هزار و 696 نفر در قالب 29هزار و 281 خانوار مستمری بگیر این نهاد هستند.
لطفی اضافه کرد: با توجه به مشکلات متعدد مردم در سال جاری، حتی یک نفر پشت نوبتی در کمیته امداد وجود ندارد و این نهاد این آمادگی را دارد که به هر فردی که مشکل داشته باشد، خدمات ارائه کند.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در ماه گذشته با یک حرکت جهادی هفت هزار حانواده در استان بوشهر که دارای گرفتاری بودند شناسایی و از محل تبصره 14 زیرپوشش کمیته امداد قرار گرفتند.
لطفی بیان کرد: یکی از برنامه های جامع کمیته امداد توجه به توانمندسازی خانواده ها با ایجاد اشتغال است که از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی، سهم استان بوشهر 600 میلیارد ریال است.
6043/6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.