روح الله طاهریان پور روز چهارشنبه در حاشیه جشنواره نخستین واژه آب در شهرستان دیردرگفت وگو با ایرنا افزود: یکی از گزینه‏ های مطرح برای مقابله با بحران کم ‏آبی، شیرین کردن آب دریاست.
وی اظهارداشت: استان بوشهر به دلیل ساحلی بودن ظرفیت بالایی برای شیرین سازی آب دریا دارد که جزو برنامه ها قرار گرفته است..
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: در بخش روستایی در حال حاضر یک آب شیرین کن 28 هزار متر مکعب در دست احداث است و بزودی عملیات اجرایی حدود 15 هزار متر مکعب آب شیرین کن آغاز می شود.
وی یادآورشد: علاوه بر این ها 2آب شیرین کن در شهرستان کنگان و دیر در حوزه روستایی در دست مطالعه است و امیدواریم تا پایان سال مطالعات آب شیرین کن ها به اتمام برسد و مجوز ها صادر شود.
طاهریان پور گفت: طول شبکه آب روستایی استان بوشهر پنج هزار و 500 کیلومتر است که از این مقدار حدود 2 هزار کیلومتر شبکه فرسوده است و در سه سال اخیر 500 کیلومتر نوسازی شد که پیش بینی می شود تا پایان این دولت 300 کیلومتر دیگر نوسازی شود.
وی اضافه کرد: درکنار تعمیر و تجهیزات برای تامین آب بیشتر، فرهنگ صرفه جویی در آب و جلوگیری از هدر آن در قالب جشنواره ها و نشست ها در حال انجام است.
طاهریان پور گفت: وضعیت شبکه های آبرسانی شهرستان دیر از نظر فرسودگی مناسب نیست .
وی اضافه کرد: نوسازی شبکه کامل روستای بردخون کهنه و عملیات اجرایی فاز اول آب رسانی مجتمع دمیگز که شامل 12 روستا است در دست اجرا ست و امیدواریم با تزریق اعتبارات بیشتر ادامه فازهای بعدی در سال آینده شروع شود.
7207/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.