عبدالعلی صیادی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این خانواده که برای فیلمبرداری از عروس و داماد هنگام جزر دریا از خور رد شده بودند اما زمان برگشت به دلیل اینکه دریا در حالت مد و آب به ارتفاع 4 متر رسیده بود در پشت خور گرفتار شدند که با مرکز عملیات اورژانس و فوریت‌های 115 تماس تلفنی برقرار و بمحض اطلاع، نجاتگران این جمعیت به همراه دیگر دستگاه های امدادی و انتظامی به کمک آنان شتافتند.
وی اظهارداشت: تیم جستجو و نجات پایگاه بینک که با یک دستگاه خودرو نجات و هماهنگی ستاد 112به منطقه مورد نظر اعزام شده بودند موفق شدند آدرس دقیق نقطه حادثه را در ارتباط تلفنی با گرفتارشدگان ازطریق لوکیشن (location) واتساپ و ارسال آن به یکی از نجاتگران پیدا کنند.
وی افزود: نیروهای امدادی باتوجه به ماسه ای بودن ساحل و سخت گذر بودن مسیر، موفق شدند در10 دقیقه نقطه مورد نظر را ردیابی کنند اما از آنجا که خور در وضعیت مد دریا قرار گرفته و ارتفاع آب 4 متر بالا آمده بود و باتلاق وجود داشت، دسترسی به طرف دیگر خور امکان پذیر نبود.
رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: نجاتگران درحالیکه تجهیزات لازم از جمله طناب، جلیقه نجات و بویه را آماده می‌کردند یک قایق مردمی را در دریا مشاهده که با فرستادن علائم دریایی و نور، از آن کمک خواسته شد.
وی بیان کرد: با همکاری نیروهای مردمی و نجاتگران، یک نجاتگر برای ارزیابی وضعیت گرفتار شدگان به محل حادثه اعزام و آنان با کمک قایق در چند مرحله به محل امن انتقال یافتند.
صیادی با بیان اینکه بدلیل سرمای هوا تعدادی پتو نیز برای پوشش و گرم نگه داشتن گرفتارشدگان ارسال شد، گفت: دراین حادثه هر 9 عضو این خانواده بصورت سرپایی درمان شدند.
رئیس جمعیت هلال احمر یادآور شد: در این عملیات پایگاه امدادونجات بین شهری بینک، پاسگاه دریابانی روستای بینک و مرکز فوریت‌‎های 115 و سه تن از نیروهای مردمی از گناوه مشارکت داشتند.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.