مجید خورشیدی روز یکشنبه با گرامیداشت روز دانشجو در گفت وگو با ایرنا افزود: دانشگاه محلی برای آموختن و کسب آمادگی برای فردای خدمت به جامعه است.
وی بیان کرد: دانشجو در دانشگاه تمرین تصدی و مدیریت اموری که در جامعه به عهده خواهد گرفت و مشق زیست اجتماعی می کند.
خورشیدی اضافه کرد: در دانشگاه است که دانشجو برای ایفای نقش خود در زندگی اجتماعی، مقتضیات و الزام های مردم سالاری را می آموزد و در این مسیر به دلیل اقتضائات سنی، تحصیلی و محیطی پیشگامی تحولات اجتماعی را بر عهده می گیرد.
وی با بیان اینکه ایران معاصر در روند توسعه خود گواهی بر پیشگامی قشر دانشجو است، گفت: توسعه به معنای یک حرکت منتظم، جلودارانی را می طلبد که تحرک، پویایی، توان جهت شناسی، انگیزه و خلاقیت لازم را داشته و در این مسیر دانشجو و دانشگاهیان بهترین قشر به شمار می روند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: در همه جوامع، همواره دانشجو به عنوان منتقد تیزبین و ژرف اندیش قدرت مطرح است و بدیهی است قدرت اگر نقد نشود و مورد سوال قرار نگیرد به انحراف مبتلا می شود.
خورشیدی تاکید کرد: ما امروز در دانشگاه ها بیش از هر زمان دیگری به ایجاد فضای امن و امکان بروز و ظهور دیدگاه های مخلتف نیاز داریم.
وی یادآور شد: بدون تردید مشارکت مسئولانه و نقادانه همه قشرها بویژه دانشجویان راه گشای حل مشکلات و روشنگر مسیر توسعه و پیشرفت کشور است از این رو بر ما مسئولان فرض است که نقدها را بشنویم و اشکال ها را برطرف کنیم و بپذیریم هیچ کدام از ما مصون از خطا و لغزش نیست.
خورشیدی اضافه کرد: دوران دانشجویی پر نشاط، آزاد از بسیاری از دغدغه های دیگران، زمان دوستی های ماندگار، خلاقیت های ستودنی، قلم های روان، فکرهای بلند و در یک کلام بهترین دوران زندگی است.
وی یادآور شد: روز دانشجو روز قلم های روان و تیز، اندیشه های بلند و خلاق، روز ارج نهادن به جایگاه والای فرزانگی و خردورزی و روز تاکید بر مطالبات عدالت جویانه است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.