به گزارش ایرنا، مهدی نکیسا روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیست و پنجمین کنفرانس هسته‌ای ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار می‌شود که این رویداد با استقبال خوب استادان دانشگاه‌ها، دانشجویان، مدیران، تکنسین‌ها، شرکت‌ها و علاقه‌مندان حوزه فناوری هسته‌ای روبرو شده است.
وی اضافه کرد: این کنفرانس مانند گذشته با هدف بومی‌سازی دانش فنی مورد نظر در صنعت هسته‌ای و توسعه علم و فناوری هسته‌ای در میان دانشجویان و در 9 محور اصلی، یکم و دوم اسفند ماه امسال در واحد دانشگاهی بوشهر برگزار می شود.
نکیسا گفت: آشکارسازی پدافند غیرعامل، پرتو پزشکی، پلاسما و همجوشی، راکتور و نیروگاه‌های هسته‌ای، شتاب‌دهنده‌های ذرات، فیزیک هسته‌ای، کاربرد پرتوها و مواد و ایزوتوپ‌های پایدار محورهایی هستند که علاقه‌مندان آثار خود را در این زمینه‌ها به دبیرخانه کنفرانس ارسال کردند.
رئیس مرکز تحقیقات انرژی‌های نو دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: پس از بررسی و داوری مقالات توسط استادان برجسته هسته‌ای، 300 مقاله پذیرفته شد که از این شمار 50 مقاله در قالب سخنرانی و بقیه بصورت پوستر مورد تایید داوران قرار می‌گیرد.
وی یادآور شد: آخرین مهلت ارسال مقالات اصلاح‌ شده 15 دیماه، اعلام نهایی پذیرش مقالات نیز یکم بهمن ماه‌ 97 و آخرین‌ مهلت ثبت نام در این کنفرانس هفتم بهمن‌ ماه سال جاری تعیین ‌شده است.
نکیسا یادآور شد: کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی مانند ساخت و طراحی، آشنایی و کار با تجهیزات پرتویی نظیر آشکارسازی، کدهای محاسبات مهندسی هسته‌ای و بازدید از نیروگاه اتمی از اهم کارگاه‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده بیست و پنجمین کنفرانس هسته‌ای ایران در بوشهر است.
وی افزود: کنفرانس هسته‌ای بواسطه ظرفیت‌های مناسب دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر و وجود نیروگاه اتمی، فرصتی مغتنم برای شرکت‌کنندگان در این برنامه علمی و عملی است.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.