به گزارش ایرنا، احمد رضا خزاعی روز پنجشنبه در نشست با شماری از مدیران استان بوشهر افزود: این سازمان در خارج از کشور 30 هزار نفر بیمه پرداز اصلی ایرانی با نرخ حق بیمه 14 و 18 درصد دارد که در صورت گرفتن خدمات درمانی 9 درصد به آن افزوده می شود.
وی بیان کرد: شمار ایرانیان خارج از کشور براساس آمار رسمی 3.5 میلیون نفر است که از این شمار 51.5 درصد در منطقه آمریکای شمالی، 30 درصد کشورهای عضو اتحادیه اروپا، 15 درصد کشورهای همسایه (از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس) و مابقی نیز در سایر کشورها هستند.
معاون مدیرکل اتباع خارجی سازمان تامین اجتماعی گفت: تمامی ورزشکاران اتباع خارجی در همه رشته های ورزشی (دارای مجوز تردد) مشمول قانون بیمه تامین اجتماعی هستند باید حق بیمه آنها توسط باشگاه ورزشی محل فعالیت یا فدراسیون به تامین اجتماعی پرداخت شود.
مهرداد ابراهیم زاده افزود: طلاب و روحانیون خارجی با معرفی مرکز حوزه علمیه و خبرنگاران با معرفی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند که شرط برخورداری آنها از خدمات نیز دارا بودن گذرنامه است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: در استان بوشهر 400 نفر از اتباع خارجی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
عبدالله شیرکوند افزود: با توجه به پایین بودن این آمار نسبت به اتباع خارجی مجاز استان بوشهر از طریق اطلاع رسانی بیشتر باید زمینه افزایش اتباع خارجی تحت پوشش تامین اجتماعی فراهم شود.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر گفت: در استان بوشهر هشت هزار تبعه افغان دارای کارت آمایش و پنج هزار نفر نیز با برخورداری از پاسپورت خانوار جزو اتباع مجاز محسوب می شوند.
عبدالرضا بشیری افزود: در طرح سرشماری سال گذشته 23 هزار و 180 نفر تحت سرشماری قرار گرفتند
که این سرشماری با احتساب افراد دارای همسران ایرانی و دارندگان مدارک تاریخ گذشته است.
بشیری اظهار داشت: کسانی که فرزندان خود را با دستور رهبر انقلاب در مدارس نام نویسی کردند نیز در سرشماری سال گذشته شمارش شدند.
وی افزود: بیش از 98 درصد تبعه خارجی استان بوشهر از کشور افغانستان هستند.
بشیری اظهار داشت: با توجه به اینکه تامین اجتماعی خدمات یکسان با شهروندان ایرانی را به اتباع خارجی ارائه می کند توصیه می شود اتباع خارجی خود را زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهند.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.