به گزارش ایرنا، عبدالله شیرکوند روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود:در استان بوشهر 325 هزار بیمه شده اصلی از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند که با احتساب افراد تحت تکفل شمار آنها 850 هزار نفر است.
وی اضافه کرد: ضریب بیمه پردازان اصلی تامین اجتماعی در این استان نسبت به مستمری بگیران 11 به یک است که عمده دلیل این نسبت وجود نیروی کاری است که در زمان اشتغال در استان فعالیت و پس از بازنشستگی به استان های خود بازمی گردند.
شیرکوند اظهارداشت: تامین اجتماعی در استان بوشهر 38 هزار مستمری بگیر دارد که ماهانه 500 میلیارد ریال به آنها پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: اکنون 2 هزار و 300 نفر از جمعیت استان بوشهر از سازمان تامین اجتماعی بیمه بیکاری دریافت می کنند.
وی یادآور شد: همچنین در استان بوشهر 20 هزار کارگاه و شرکت بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: این سازمان در استان بوشهر 15 شعبه، هشت کارگزاری و 16 شعبه اقماری دارد که 18 نوع خدمت را به بیمه شدگان ارائه می دهد.
وی اظهار داشت: کاهش میزان مراجعه حضوری مردم به تامین اجتماعی در دستور کار جدی این سازمان است که در این زمینه اقدام هایی از جمله راه اندازی سیستم نوبت دهی، الکترونیک است و بیمه شدگان می توانند با هر شعبه و بخشی که کار داشته باشند از این سامانه استفاده کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته برای نخستین بار از شرکت پتروشیمی بوشهر واقع در منطقه ویژه پارس بابت 3 درصد حق بیمه حوادث 29 نیروی خارجی 860 میلیون ریال میلیون ریال دریافت شده است.
شیرکوند ادامه داد: این مهم علاوه بر درآمدزایی برای تامین اجتماعی، در زمان بروز حوادث، نیروهای خارجی بصورت رایگان در مراکز ملکی تامین اجتماعی درمان می شوند.
وی گفت: پرداخت 3 درصد بابت بیمه حوادث نیروهای کار خارجی هیچ هزینه ای بر پیمانکاران و کارفرمایان تحمیل نمی کند.
شیرکوند اظهار داشت: این میزان هزینه از حقوق واقعی نیروهای کار به منظور اقدامات درمانی دریافت می شود.
وی گفت: انتظار می رود سایر پروژه های صنعتی که با نیروی خارجی قرارداد دارند نیز در این زمینه اقدام کنند.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.