به گزارش ایرنا، طاهره شمشیری روز سه شنبه در نشست شهرداری بوشهر با اصحاب فرهنگ و هنر افزود: در شرایط کنونی بدلیل فقدان ساز و کارهای لازم در حوزه حمایت های شهرداری از اهالی فرهنگ و هنر شهرداری بوشهر همانند صندوقچه ای است که هر کس به سلیقه خود از آن برداشت می کند.
وی بیان کرد: این نحوه پرداخت ها علاوه بر اینکه برای مجموعه مدیریت شهری آزار دهنده است زیبنده و محقق کننده مطالبات به حق هنرمندان نیز نیست.
شمیری اظهارداشت: با این شرایط انتظار می رود هنرمندان با حضور خود جوش فراینده راه اندازی خانه هنرمندان بوشهر را سرعت بخشی کنند که تحقق این مهم گامی ارزشمند در عملی شدن خواسته های آنان است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی بوشهر یادآورشد: برنامه های حوزه فرهنگی شهرداری بوشهر برای سال آینده نیز از دی تا پایان بهمن ماه بسته می شود و در این ارتباط از فعالان عرصه فرهنگ و هنر انتظار است برنامه های پیشنهادی خود را در این بازه زمانی اطلاع رسانی کنند.
شمشیری افزود: فراینده راه اندازی کمیته زیبا سازی شهر بوشهر نیز آغاز شده که می تواند زمینه ساز فعالیت بیشتر هنرمندان شهر بوشهر را فرآهم آورد.
وی گفت: در کمیته زیبا سازی طرح های هنری با قابلیت اجرایی هنرمندان عملیاتی می شود.
عضو شورای شهر بوشهر گفت: یک ساختمان سرپوشیده تالار مانند نیز با همت بخش خصوصی تا پایان سال در بوشهر راه اندازی می شود که این ساختمان فعالیت هنرمندان حوزه موسیقی، تئاتر و فیلم را فراهم می کند.
وی گفت: تا زمان احداث تالار شهر این مجموعه می تواند کمک خوبی برای توسعه زیرساخت های مورد نیاز هنرمندان بوشهری باشد.
شمشیری افزود: در ارتباط با تامین زمین مجموعه تالار شهر بوشهر انتظار می رود همکاری مناسبی در این بخش صورت گیرد.
وی عنوان کرد: برای نامگذاری خیان های سطح شهر بوشهر نیز در کمیته نامگذاری که متشکل از چندین دستگاه است تصمیم گیری می شود.
شمشیری یادآور شد: نامگذاری 2 خیایان شهر بوشهر به نام منوچهر آتشی شاعر فقید بوشهری و وکلا پیشنهاد شده که با تصویب اعضای کمیته نامگذاری این مهم محقق می شود.
وی در ارتباط با وضعیت پنج سرپرست مجموعه شهرداری بوشهر نیز گفت: با توجه به اینکه مدت زمان کوتاهی از فعالیت شهردار گذشته به وی فرصت داده شده تا پس از بررسی های کارشناسی نسبت به تعیین وضعیت آنها اقدام کند.
شهردار بوشهر نیزگفت: این شهرداری برای تمامی قسمت های خود برنامه دارد و ساز و کارهای خاصی را برای آن تنظیم کرده است.
سید نور الدین امیری افزود: در این حوزه برای فعالان فرهنگ و هنر ویژه برنامه های خاصی پیش بینی شده تا زمینه فعالیت آنها بیش از پیش فراهم شود.
وی گفت:راه اندازی خانه فرهنگ و هنر می تواند بعنوان یک مطالبه عمومی بخش قابل توجهی از خواسته های هنرمندان را برطرف کند.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.