به گزارش ایرنا، ابوالقاسم محمدی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: در دشتستان 170بند سنگی ملاتی، 50 بند خاکی و 400 هکتار هلالی آبگیر احداث شده که ظرفیت آبگیری آنها هشت میلیون متر مکعب است.
وی اظهار کرد: سامانه بارشی 2 روز گذشته در همه نقاط دشتستان فعال شد و سازه‌های آبخیزداری این شهرستان را تحت تاثیر قرار داد.
محمدی بیان کرد: براساس اطلاعات به دست آمده از واحد های تابعه شهرستان همه سازه های آبخیزداری شهرستان آبگیری شده که حدود شش میلیون متر مکعب تخمین زده می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دشتستان با تاکید بر اهمیت سازه های آبخیزداری استان بوشهر ادامه داد: تنها در سال 1396 از محل اعتبارت مختلف 58 سازه آبخیزداری از نوع بند سنگی ملاتی در این شهرستان احداث شد که نسبت به سال های قبل رشد قابل توجهی داشته است.
وی همچنین اضافه کرد: هم اکنون هشت مورد سازه جدید مراحل احداث آنها در دست اجراست که امیدواریم همگی آنها تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
محمدی اظهار داشت: سازه‌های آبخیزداری که اکثریت آنها از نوع بند سنگی ملاتی است از محل صندوق توسعه ملی، اعتبارات استانی و ملی تامین اعتبار شده و در بخش های ارم، بوشکان، سعدآباد و مرکزی اجرا شده‌اند.
وی بیان کرد: با توجه به پیش بینی های هواشناسی و بررسی مدل‌های مختلف برای وضعیت بارش باران در استان بوشهر، انتظار می رود همه سازه ها تا پایان سال حداقل 2 بار و در برخی نقاط تا سه بار آبگیری شود.
محمدی، مهار آب باران، کنترل سیل، تغذیه سفره‌های زیر زمینی، مدیریت روان آبها، تقویت منابع آبی و کمک به پایداری آن درحفظ تولید، اشتغال و احیای عرصه های منابع طبیعی، حفاظت خاک و مقابله با خشکسالی را از مهم ترین اهداف اجرای سازه های آبخیزداری در استان بوشهر عنوان کرد.
دشتستان وسعترین شهرستان و قطب کشاورزی استان بوشهر است که با کمبود شدید آب کشاورزی و آشامیدنی روبرو است.
6043/7213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.