گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در آئین تجلیل از هنرمندان بسیجی استان بوشهر افزود: سیاست هنر مستقل باید منبعث از الگوی اسلامی و ایرانی و فراتر از عرصه تهاجم هنری باشد.
وی یادآورشد: با پیدایش و طلوع انقلاب اسلامی یک دفاع مقدس رسانه ای و هنری در کشور ایجاد و هنر با رها شدن از اسارت جهان استکبار در خدمت هنر انقلابی قرار گرفته است.
صفایی بوشهری اظهارداشت: هیچ هنرمندی نمی تواند یک خلق هنری داشته باشد مگر اینکه موقعیت هنری را در شرایط کنونی خود درک کرده باشد.
وی گفت: استان بوشهر از دیرباز یک استان فرهنگی و هنری بوده و طبیعت زیست بوم آن همه را وادار داشته تا تمامی آنها یا یک اثر هنری داشته و یا هنرمند باشند.
صفایی بوشهری ادامه داد: باتوجه به اینکه تحلیل محیطی سوژه در استان بوشهر در بخش های رسوم و سنت ها، فرهنگ سبک زندگی انجام نشده است بانک اطلاعات سوژه های هنری باید در تمامی رشته ها به تفکیک با نگاه روز و فوق روز در عرصه تجسمی و غیرتجسمی تولید و ایجاد شود.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: آموزش مهارت های زندگی نقش اساسی در سلامت روانی ایفا و این مهم زمانی که در یک مقطع رشدی مناسب ارائه شود نقش برجسته ای به دنبال دارد.
صفایی بوشهری یادآورشد: آموزش مهارت های زندگی، هنرآموزی و مهارت های محرک را باید از سنین 7 تا 11 سالگی که بهترین دوران دریافت انواع آموزش ها است آغاز کرد.
در حاشیه این همایش با تجلیل از هنرمندان بسیجی استان بوشهر از لوگوی کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر رونمایی شد.
7212/ 6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.