فرج الله شکوهی پور روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: از اواخر وقت امروز امواج ناپایدار ناشی از یک سامانه بارشی وارد استان بوشهر می شود.
وی بیان کرد: بر این اساس از روز جمعه ناپایداری های جوی در قالب باران، رعد و برق، وزش باد و در مناطق مستعد ریزش تگرک بویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان (دیلم، گناوه، بوشهر، خارک و مناطقی از دشتستان و تنگستان) آغاز می شود.
شکوهی پور ادامه داد: با تقویت وقوع ناپایداری های جوی از روز شـنبه هفته آینده و در روزهای یکشنبه و دوشنبه در تمامی نقاط استان بوشهر بارندگی خواهیم داشت.
وی تاکید کرد: در این مدت با توجه به بارش شدید باران در این استان و استان های همجوار، احتمال سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه های فصلی و وقوع سیلاب در مسیرهای جاده ای منتهی به این استان ها وجود دارد.
شکوهی پور گفت: به سبب وزش باد شدید و گـاهی تندبادهای لحظه ای در این مدت خلیج فارس مواج و متلاطم و نسبت به افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا در سواحل استان هشدار داده می شود.
وی افزود: پیش بینی می شود سرعت وزش باد در برخی ساعت ها به بیش از 70 کیلومتر و ارتفاع موج به بیش از 2.5 متر افزایش یابد که به دریانوردان بویژه صاحبان شناورهای سبک و تفریحی توصیه می شود طی این مدت از ترددهای دریایی غیر ضروری خودداری کنند.
شکوهی پور ادامه داد: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری، بتدریج افزایش ابر و از فردا در برخی نقاط بویژه بخش های شمالی و مرکزی استان همراه با بارش باران، گاهی رگبار رعد و برق و وزش تندباد پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: همچنین جهت وزش بادمتغیر با سرعت 8 تا 32 کیلومتر در ساعت و از بامداد فردا جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال شرقی با سرعت 12 تا 38 کیلومتر در ساعت و در هنگام وزش تندباد به بیش از 50 کیلومتر در ساعت می رسد.
وی افزود: برای 24 ساعت آینده ارتفاع موج دریا در خلیج فارس 30 تا 90 سانتی متر و از بامداد فردا 60 تا 120 و در هنگام وزش تندباد بیش از 150 سانتی متر پیش بینی شده است.
شکوهی پور یادآور شد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول 02:44، مد اول 08:40 ، جزر دوم 13:40 و مد دوم 20:13 خواهد بود.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.