اصغر پیرهادی روز چهارشنبه گفت وگو با ایرنا افزود: تلاش می شود با همکاری دادگستری و استانداری بانک اطلاعات جامعی از املاک دولتی استان تهیه شود.
وی اضافه کرد: در این مدت 533 سند املاک دولتی در این استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد رشد نشان می دهد.
وی اظهار داشت: توجه نکردن به تثبیت مالکیت ها در سال های گذشته موجب تعدی به بسیاری از املاک دولتی شده که خود هزینه های پنهان و آشکاری را برای استان داشته است و با افزایش قیمت ملک و جانمایی مراکز انرژی و تاسیساتی در استان مانند پارس جنوبی و شمالی، منطقه آزاد بوشهر حدود و مشخصات املاک دولتی مهم تر شده است.
عضو شورای حفظ حقوق بیت المال استان بوشهر افزود: انتظار می رود با یاری مسئولان استان تکلیف قانونی تثبیت مالکیت های دولت به سرانجام برسد و پس از جانمایی املاک دولتی در سامانه کاداستر نسبت به صدور سند مالکیت اقدام و به این وسیله راه برای زمین خواران بسته شود.
وی یادآورشد: اجرای 100 درصدی قانون حد نگار در کاهش چشمگیر پرونده های اختلاف حقوق ملکی درمحاکم قضایی، تعیین و تشخیص میزان دارایی دولت (که دربودجه ریزی عملیاتی نقشی مهم دارد) موثر است.
پیرهادی با اشاره به بند 66 و 67 سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب گفت: توجه نکردن به مستند سازی و توسعه ثبت رسمی می تواند آسیب های جدی به کشور وارد کند که با تصویب قانون جامع حدنگار (کاداستر)، سازمان ثبت اسناد و املاک در این راستاگام های عملی برداشته و برای تحقق الزام های قانونی فعالیت می شود.
وی یادآور شد: هر چند قانون حدنگار مورد بی مهری فراوان است و کاهش واختصاص 42 درصد درآمدهای کاداستر در بودجه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باعث تاخیر در اجرای این طرح شده ولی با تمام بی مهری ها این اداره کل آمادگی اتمام طرح کاداستر در سطح استان را دارد.
6043/6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.