سیدعلی پاک نژاد روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: گناوه از سالیان دور همجوار تاسیسات و شرکت های نفتی است اما صنعت نفت تاکنون مسئولیت های اجتماعی خود را در قبال این شهرستان انجام نداده است.
وی اضافه کرد: تنها آلایندگی های ناشی از همجواری با تاسیسات نفتی نصیب مردم گناوه شده که انتظار داریم با توجه به سخنان وزیر نفت در مجلس شورای اسلامی مبنی بر انجام تعهدات نفتی و مسئولیت های اجتماعی این شرکت در مناطق نفت خیز محقق شود.
وی با اشاره به سرازیر شدن مواد نفتی در رودخانه فصلی و ساحل گناوه اظهار داشت: باتوجه به گزارش های دریافتی مبنی بر آلودگی رودخانه با لکه های نفت خام و به دنبال آن بازدید از محل، جلسه مدیریت بحران شهرستان با حضور مدیران کل مدیریت بحران استانداری، بنادر و دریانوردی و محیط زیست استان بوشهر و مسئولان نفت و گاز گچساران برگزار و تصمیماتی اتخاذ شد.
فرماندارگناوه گفت: استقرار موقت اچ اس ای شرکت نفت و گاز گچساران در این شهرستان باتوجه به پیش بینی بارندگی و احتمال آلودگی دوباره نفتی رودخانه های فصلی گناوه، مهار و جمع آوری آلودگی نفتی توسط شرکت نفت و گار گچساران، پیگیری قضایی ادارات محیط زیست و بنادر و دریانوردی طبق وظایف قانونی از مصوبات نشست مدیران کل استان بوشهر با مسئولان نفتی گچساران بود.
وی با بیان اینکه جمع آوری لکه های نفتی توسط ادارات بنادر و دریانوردی و محیط زیست استان بوشهر و این شهرستان پیگیری شده است ادامه داد: امیدواریم در آینده شاهد چنین آلودگی هایی زیست محیطی نباشیم.
پاک نژاد بیان کرد: استقرار نمایندگی مستقل شرکت نفت در گناوه از مطالبه و نیازهای جدی این شهرستان است که انتظار داریم هرچه زودتر عملیاتی شود.
وی گفت: باتوجه به وجود تاسیسات متعدد نفتی در جوار این شهرستان احتمال اتفاق و حوادث غیرمنتظره در این حوزه وجود دارد که بدلیل نبود نمایندگی آن، امکان بررسی و پیگیری و پاسخ دهی در زمان لازم امکان پذیر نیست.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر علاوه بر همجواری با تاسیسات و شرکت های نفتی، درمسیر خطوط لوله های انتقال نفت خام در بستر دریا به پایانه نفتی جزیره خارگ قرار دارد.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.