به گزارش ایرنا، فرهاد قلی نژاد روز سه شنبه در نشست شواری اداری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: در این زمینه شناسایی مسائل و مشکلات مناطق تحت حفاظت و جمع بندی و ارائه راهکارها با هدف جلوگیری از تخریب و تصرف عدوانی در این مناطق مورد توجه جدی است.
وی ادامه داد: پیشنهاد مناطق تحت حفاظت دریایی نیز از جمله موارد مورد تاکید اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر است.
قلی نژاد اضافه کرد: برگزاری برنامه سرشماری گونه های جانوری شاخص، تصویب برنامه های مدیریت زیست بومی تالاب ها و پایش مداوم آنها به عنوان دیگر موارد اولویت دار محیط زیست استان بوشهر است که تدابیر لازم برای آن پیش بینی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با توجه به قابلیت های این استان در زمینه های نفت، گاز و پتروشیمی موضوع محیط زیست انسانی یکی از دغدغه های مهم است.
وی بیان کرد: در این زمینه توجه به پسماند، آلودگی آب، هوا، خاک، صوت، ارزیابی زیست محیطی، خوداظهاری در پایش و بر برگزاری کارگروه های شهرستانی با حضور فرمانداران ضروری است.
قلی نژاد ادامه داد: همچنین انجام اقدامات پایش زیست محیطی اکوسیستم، گونه های جانوری و نظارت بر زیستگاه های مرجان های دریایی باید بطور جدی در شهرستان ها در دستور کار قرار گیرد.
وی در ارتباط با پرونده های حقوقی مرتبط با محیط زیست گفت: توجه و پیگیری جدی پرونده های حقوقی و ارسال گزارش آنها بصورت ماهانه باید در واحدهای شهرستانی انجام شود.
در استان ساحلی بوشهر مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست 152 هزار هکتار است.
مناطق یاد شده شامل 2 پارک ملی دریایی، 2 اثر طبیعی ملی، یک پناهگاه حیات وحش و 2 منطقه حفاظت شده است که 6.5 درصد مساحت استان را تشکیل می دهد.
با اضافه شدن منطقه های شکار ممنوع کوه مند و شاهزاده ابراهیم تنگ باهوش 6.5 درصد یاد شده به 11.5 درصد خواهد رسید.
کاهش و جزیره ای شدن حیات وحش استان، مشکل مستثنیات با حاشیه نشین ها، بروز بیماری حیات وحش، سیل، خشکسالی، جاده سازی، شکار وحوش و دریافت نشدن حقآبه تالاب ها و منابع آبی از عمده چالش ها در بخش محیط زیست طبیعی استان بوشهر به شمار می رود.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.