به گزاش ایرنا، امام جمعه کاکی شهرستان دشتی در این آیین گفت: حسن زاده نویسنده و پژوهشگر روستای کردوان از افتخارات علمی و پژوهشی استان بوشهر، معلمی وارسته و یکی از فرهیختگان و سرمایه های ارزشمند دشتی است که باید قدردان زحمات و تلاش های فرهنگی اش باشیم.
حجت الاسلام محمد محمدی افزود: کتاب کلیات فایز دشتی که با مقدمه، تصحیح و مقابله این نویسنده توسط انتشارات نگاه آشنا به چاپ رسیده اثری ارزنده، علمی و کامل است.
وی به اهمیت مطالعه در جامعه اشاره کرد و افزود: کتاب عنصر مهم تولید دانش است و هزینه هایی که یک نفر بابت کتاب نخواندن پرداخت می کند، سنگین تر از خرید کتاب است.
وی یادآور شد: کار ناشران، نویسندگان و معرفی کنندگان کتاب عبادت است چون بستر دانایی را فراهم می کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی از حرکت کاروان یار مهربان بخش کاکی و حضور امام جمعه، بخشدار کاکی و مسئولان بخش کاکی در تجلیل از حسن زاده قدردانی کرد.
حمید زارعی افزود: حسن زاده محققی فرزانه و بی ادعاست که با وجود مدارج بالای علمی بخاطر احساس مسئولیتش به جامعه و دیارش در روستای خود مانده و خدمات علمی و فرهنگی به جامعه ارائه می دهد.
زارعی افزود: نباید نسبت به امثال حسن زاده بی تفاوت باشیم زیرا آنها مهم ترین داشته های فرهنگی ما هستند.
وی اظهارداشت: امیدوارم در همه خانه های مردم دشتی یک کتابخانه باشد و ادارات و اماکن عمومی آراسته به ایستگاه های کتاب شود.
در این مراسم با رونمایی از کتاب کلیات دوبیتی های فایز دشتی اثر علی حسن زاده از تلاش های وی توسط امام جمعه و بخشدار کاکی تقدیر شد.
روستای کردوان با 800 نفر جمعیت زادگاه فایز دشتی یکی از بزرگترین دوبیتی سرایان استان بوشهر در فاصله 120 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.