به گزارش ایرنا، معصومه اسماعیلی روز دوشنبه در حضور هیات بازدید کننده از وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی افزود: نظام ارجاع نوعی شیوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی است که براساس یک سلسله ‌مراتب به‌ صورت الکترونیک از سطح یک به سطح 2 و 3نظام سلامت اجرایی می ‌شود.
وی اضافه کرد: نقش پزشک خانواده درکاهش احساس ناراحتی بیماران برای تشخیص و درمان بموقع و ارجاع به متخصص از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش نگهبانی از نظام ارائه خدمات سلامت و مدیریت صحیح این خدمات را دارد.
اسماعیلی افزود: با توجه به جایگاه نظام ارجاع در نظام ارائه خدمات و تلاش برای برطرف کردن مشکلات بیماران با ثبت این خدمات در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) و ارجاع آن به سطوح بالاتر کمک بسیار شایانی در کنترل و ارائه خدمات به‌ موقع و صحیح به بیماران می شود.
وی گفت: استان بوشهر در حوزه اجرایی نظام ارجاع سیستم یکپارچه بهداشت جزو استان‌های پیشرو و در بین 10 استان برتراست که قرار است پس از مشخص شدن نقاط ضعف و قوت این طرح، برای اجرا در کل کشور تصمیم ‌گیری شود.
اسماعیلی افزود: براساس برنامه ریزی سیستم نظام ارجاع در مرحله اول در شهرستان بوشهر و در فازهای بعد در سایر شهرستان های استان اجرا می شود.
اسماعیلی اضافه کرد: با راه‌اندازی این سامانه که برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در قالب برنامه‌ها و پروژه‌های تحول نظام سلامت اجرا می‌ شود، همه اطلاعات مربوط به خانوارها، نوع خدمات بهداشتی درمانی موردنیاز در مراکز و پایگاه‌های سلامت جامعه و خانه‌های بهداشت در این سامانه ثبت و همه پوشه‌ های خانوار و دفاتر مربوط به خدمات و برنامه‌های بهداشتی درمانی جمع‌آوری می شود.
وی یادآور شد: براین اساس همه ثبت‌ ها از شیوه کاغذی به الکترونیکی تبدیل و دسترسی به اطلاعات بیماران براحتی و دقت بیشتری انجام می شود.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: برای اجرایی کردن نظام ارجاع و کنترل ارجاع به سطح 2، بازدیدی از مرکز خدمات جامع سلامت شهری چغادک و کلینیک تخصصی ملت با حضور هیاتی از وزارت بهداشت و درمان و نظام پزشکی صورت گرفت.
حسن فخرایی افزود: دقت و صحت ثبت فعالیت‌ها در سامانه الکترونیک از سوی ارایه ‌دهندگان خدمت و لزوم ارج نهادن به ارباب ‌رجوع لازم و ضروری است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.