به گزارش ایرنا، فرهاد قلی نژاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با وجود آگاهی کامل شهرداری ها برای بکارگیری و استفاده از شیوه های استاندارد مدیریت کردن پسماند و جلوگیری از آسیب به محیط زیست، شهرداری جم طبق مستندات موجود تخلف آشکار انجام داده است.
وی بیان کرد: با توجه به گزارش ها و مشاهده های انجام شده از محل دفن پسماند شهرداری جم و محصور نشدن این محل، نبود فضای سبز استاندارد، اعتراض های مردم روستاهای همجوار و دامداران، بی توجهی این شهرداری به اخطارهای کتبی محیط زیست و رعایت نشدن ملاحظات زیست محیطی، این اداره کل شکواییه خود را به دادستانی شهرستان جم تقدیم و خواهان برخوردهای قانونی با عاملان تهدید علیه محیط زیست و بهداشت شد.
وی ادامه داد: پس از معرفی پیمانکاران شهرداری در بازیافت و پسماند و دعوت آنها به دادسرا علاوه بر گرفتن تعهدات کتبی از عاملان این اقدام نادرست و خلاف قوانین محیط زیستی، این افراد موظف شدند برای حل این معضل و مشکل تا پایان مدت تعیین شده اقدام کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهار داشت: با رعایت نشدن موارد مندرج در تعهد نامه پس از سه بار بازدید سرزده توسط دادستان و دادیار دادسرا، درحکمی به اتفاق دادیار با حضور در جایگاه دفن زباله و احداث خاکریز، مسیر ورودی محل دفن زباله شهرداری جم مسدود و از هر گونه فعالیت ممانعت به عمل آمد.
قلی نژاد تاکید کرد: شهرداری جم موظف است این جایگاه را به حالت استاندارد طبق ضوابط زیست محیطی که مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست و بهداشت باشد، تغییر دهد.
وی گفت: فعالیت این مجموعه پس از استاندارد سازی، بلامانع است و در غیر این صورت این اداره کل همچنان پیگیر درخواست مردمی و اصلاح جایگاه مطابق با استانداردهای زیست محیطی خواهد بود.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.