به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه ها برای سرمایه گذاری 2 شرکت کره جنوبی در فعالیت های صنعتی، لجستیکی و ارزش افزوده در اراضی مجتمع بندری نگین، احداث هتل دریایی در شهر بوشهر، پایانه صادراتی مواد معدنی در بندر خورشهاب، پالایشگاه نفت در منظه ویژه شمال این استان و قطار بین شهری بوشهر و شهر جدید عالی شهر به امضا رسید.
استاندار بوشهر در آیین امضای این تفاهم نامه ها گفت: سیاست جمهوری اسلامی حمایت از سرمایه گذاری خارجی بویژه از سرمایه گذاران کشورهای چون کره جنوبی و ژاپن که دوست ایران هستند و با آنها روابط دیرینه ای داریم.
عبدالکریم گراوند افزود: در شرایطی که سران آمریکا با بهانه های مختلف جمهوری اسلامی را تحریم کرده اند، ظرفیت ها و توانمندی های ایران سرمایه گذاران را ترغیب به سرمایه گذاری می کند و این بیانگر شکست استکبار جهانی در سیاست تحریم است.
وی اضافه کرد: حضور هیات کره ای در استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی ایران و استانی که در اقتصاد کشور نقش برجسته ای دارد نشان می دهد، سیاست یک جانبه گرایی به جایی نرسیده و نمی رسد.
گراوند ادامه داد: حضور هیات های مختلف خارجی در ایران نشان از موفقیت سیاست خارجی جمهوری اسلامی است و بیانگر این است که دنیا رفتارهای یکجانبه پاسخ نمی دهد.
استاندار بوشهر گفت: تلاش می شود با همکاری همه دستگاه های اجرایی زمینه سرمایه گذاری متناسب با ظرفیت هایی که در استان بوشهر وجود دارد فراهم شود و توسعه استان و کشور شتاب بیشتری یابد.
وی تاکید کرد: علاقه مند به تقویت ارتباط با کشورهای آسیایی هستیم و ژاپن و کره می توانند شرکای خوب جمهوری اسلامی باشند.
استاندار بوشهر گفت: بطور یقین این شرایط سخت سپری می شود و باید از این فرصت برای توسعه روابط با کشورها بهره برد و تمایل داریم برای تقویت روابط اقتصادی با کشورهای پیشرو و توسعه یافته آسیا همکاری کنیم.
وی با اشاره به مشترکات استان بوشهر با کره جنوبی اضافه کرد: این استان همانند کره جنوبی شبه جزیره است و ظرفیت های ویژه ای در این استان وجود دارد که می توان از آن بهره برداری کرد.
گراوند یادآور شد: بطور معمول در دنیا پایتخت ها بیش از جامعه پیرامونی شناخته می شوند اما بوشهر به واسطه عسلویه و ظرفیت فوق العاده آن به عنوان استانی است که باید آشنایی بیشتری با آن وجود داشته باشد.
وی اظهار داشت: استان بوشهر می تواند برای سرمایه گذاران در حوزه استعدادهایی که دارد بهشت سرمایه گذاری باشد و یکی از این ظرفیت ها دریا و حمل و نقل دریایی است که می تواند فرصتی برای سرمایه گذاری های بزرگ باشد.
گراوند، سرمایه گذاری در حوزه پالایشگاهی را از جمله دیگر نقاط قوت استان بوشهر عنوان کرد و گفت: نفت و گاز و دریا یکی از مزیت های این استان است که می تواند در جذب سرمایه گذاران موثر باشد.
وی یادآور شد: اگر شرکت کره ای بتواند در حوزه سرمایه گذاری پالایشگاهی موفق شود به سرمایه گذاری در سایر زمینه ها ترغیب می شود.
استاندار بوشهر گفت: سرمایه گذار به دنبال جای امن و مستعد است و امروز ایران و استان بوشهر از امنیت لازم برخوراست و با توجه به ظرفیت هایی که در این استان وجود دارد می تواند کار را با خیال راحت آغاز کرد.
وی تاکید کرد: سیاست کنونی جمهوری اسلامی حمایت از سرمایه گذاری خارجی و کمک به فراهم کردن زمینه توسعه سرمایه گذاری است در این ارتباط از هرگونه سرمایه گذاری شرکت ها بویژه شرکت های کره ای و ژاپنی با توجه به روابط دیرینه با این کشورها، استقبال می شود.
وی بیان کرد: به لحاظ تاریخی و ارتباطی خیابان هایی به نام تهران و سئول در 2 کشور وجود دارد که این بیانگر روابط عمیق و دیرینه آنهاست.
گراوند اظهارداشت: بوشهر استانی فوق العاده و پایتخت انرژی ایران است وامیدواریم سرمایه گذاری شرکت های کره ای باعث توسعه و تعمیق روابط 2 کشور شود.
رئیس بخش نفت گاز هیات کره ای در این نشست با قدردانی از دعوت مسئولان استان بوشهر برای امضای تفاهم نامه گفت: ایران و کره جنوبی سابقه دوستی زیادی دارند و این فرصت خوبی برای توسعه همکاری هاست.
هنگ اوک سون افزود: مهم نیست که اکنون شرایط ایران چگونه است بلکه دوستی ها باید پایدار باشد و با این شرایط دوستی، کارها پیش می رود.
وی ادامه داد: از استقبال گرم مسئولان استان بوشهر تشکر می کنم و آرزو دارم این بازدیدها و نشست ها نتایج خوب و مورد رضایتی برای دو طرف داشته باشد.
رئیس بخش ساختمان هیات کره ای نیز گفت: بر اساس این تفاهم نامه ها، این شرکت در زمینه کار خود در بخش پالایشگاه نفتی در این استان همکاری می کند.
چانگ او سانگ اضافه کرد: به خاطر مشاوره های خوبی که به ما ارائه شد، بوشهر را برای سرمایه گذاری انتخاب کردیم ضمن اینکه بوشهر یک منطقه خوب در زمینه انرژی است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.