به گزارش ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روز یکشنبه در بازدید از اداره اوقاف و امورخیریه این شهرستان افزود: اداره اوقاف برای آگاهی و آشنایی مردم با وقف باید نقشی مهم ایفا و باحضور در مدارس، دانشگاه ها و مناسبت ها در این زمینه تلاش کند.
وی اظهارداشت: مدیران استانی باید نگاه ویژه ای به شهرستان ها در عرصه های مختلف از جمله تامین نیرو و پیگیری اعتبارات داشته باشند.
فرماندار گناوه گفت: باتوجه به اینکه انجام امور ادارات اوقاف و امورخیریه شهرستان های گناوه و دیلم باهم انجام می شود و مجزا نیست درصورت جدا شدن بدلیل گستردگی حوزه خیلی از مشکلات گریبانگیر این اداره زودتر حل خواهدشد.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان های گناوه ودیلم گفت: این اداره به منظور جلب اعتماد مردم به وقف و تبیین و ترویج این فرهنگ، برنامه و طرح های خوبی از جمله در دهه وقف امسال اجرایی کرده است.
جلال الدین پی خسته با بیان اینکه جامعه باید نگرش و باورهای خود را به وقف تغییر دهد، افزود: مردم باید بدانند که اداره اوقاف مالک موقوفات نیست و درآمدی که از موقوقات متصرفی بدست می آید صرف حقوق و هزینه های کارمندان آن نمی شود بلکه اداره امور موقوفه ها را عهده دار است.
وی گفت: موقوفات غیرمتصرفی نیز متولی دارد که توسط خود وقف کننده تعیین می شود و اداره اوقاف تنها بر آنها نظارت می کند.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گناوه ودیلم اظهارداشت: یکی از مشکلات دیرینه این اداره در گناوه وضعیت پرداخت اجاره های طرف قرارداد بود که با برنامه ریزی و نشست های متعدد هم اینک 70 درصد به روز شده است.
وی از کسانی که قصد وقف موقوفات خود را دارند خواست تا سرمایه خود را صرف نیازهای روز مردم ازجمله احداث درمانگاه و مراکز آموزشی کنند.
پی خسته گفت: 438 رقبه موقوفه انتفاعی و منفعتی در شهرستان های گناوه و دیلم وجود دارد.
شهرستان های گناوه ودیلم در شمال استان بوشهر دارای 62 امامزاده و بقعه هستند.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.