در ادامه مطلب خلیج فارس آمده است:ورزش شاید بالاترین اتفاق عالی دریک سرزمین باشد که می‌تواند ملتی را به همبستگی و اتحاد سوق دهد.
فینال لیگ قهرمانان آسیا، فرصت مناسبی ایجاد کرد تا ایران، ورزشِ ایران، فوتبال ایران و هواداران ایران به دنیا معرفی شوند. اولین و بزرگترین رویداد تاریخی ورزشی در ایران اتفاق می‌افتد که بالاترین مدیران ارشد فوتبال دنیا و آسیا در ایران حضور می‌یابند و تشکیلات ، هواداران ایران را مشاهده می‌کنند که در آینده تبعات مثبتی در فوتبال ایران خواهد داشت.
امروز زنان ایران هر چند کم و شاید گزینشی اما با حضور در یک بازی باشگاهی بین‌المللی باعث اتفاق ماندگاری در ورزش شدند که حتما خیلی از تابوها را خواهد شکست و آینده بهتری برای حضور زنان در ورزشگاهها را در پی خواهد داشت. یک هفته ایران و استادیوم آزادی و باشگاه پرسپولیس سر تیتر خبرهای ورزشی آسیا و دنیا بودند.
بازی فینال باعث شد تا اخبار حضور اینفانتنیو رئیس فیفا و شیخ سلمان رئیس ای‌اف‌سی در تهران از تمام رسانه های دنیا مخابره‌ شود و یقینا شور و شوق این همه تماشاگر و کیفیت عالی مجموعه ورزشی آزادی و حضور زنان حتما تاثیرات خوبی در مورد فوتبال ایران در دنیا خواهد داشت.
شکستن رکورد حضور تماشاگر در لیگ قهرمانان آسیا در بازی پرسپولیس و کاشیما‌ در استادیوم آزادی، از نکته های مثبت و بارز این بازی بین‌المللی بود.
این میزبانی باشکوه حتما نگاه مقامات عالیه فوتبال دنیا و آسیا را به میزبانی آینده ایران با تیم هایی که ایران را ناامن می دانند تغییر خواهد داد.
این فینال باعث شد تا مجموعه ورزشی آزادی پس از سالها بازسازی اساسی شود و ما به خود بابت داشتن این مجموعه ببالیم . این‌مهم دست نیامده است مگر با تلاش مدیریت باشگاه پرسپولیس، مربی، بازیکنان و هواداران.
زیباترین، فرهنگی ترین و نقطه عطف این مسابقه بین‌المللی تشویق ایستاده هشتاد هزار تماشاگر از بازنده مسابقه بود. فوتبال ما این لحظات را خیلی کم به خود دیده است . وقتی یک باشگاه ، هوادارانش را چنان قانع می‌کند که حتا پس از باخت ایستاده‌ آنها را تشویق کند باید اندیشه کرد. هواداران تحمل باخت را ندارند اما چرا هواداران پرسپولیس بعد از باخت بازیکنان خود را تشویق کردند و به وجودشان افتخار.
عملکرد مجموعه باشگاه پرسپولیس باعث شده است هواداران نسبت به داشته های باشگاه واقع بینانه و متفکرانه بیندیشند. از این بازی و باخت پرسپولیس ، نه صندلی شکسته به جای ماند ، نه توهینی به داور شد، نه تیم حریف مورد بی مهری قرار گرفت، نه بانوانی که برای اولین بازی باشگاهی بین المللی به ورزشگاه رفته بودند احساس خطر کردند. این بهترین پیغام فرهنگی برای ورزش کشور و مسولین ورزش ایران بود.ایرانیان می‌توانند بر اساس الگوهای موجود در ورزش و فرهنگ، خود را در جهان ورزش مطرح سازند.
بزرگترین عیب و نقطه تاریک این رویداد بزرگ بین‌المللی عدم حضور سرمربی تیم ملی جناب کارلوس کی‌روش در این رویداد تاریخی بود. این همه بی مهری از طرف سرمربی تیم ملی باعث عدم رغبت پرسپولیسی‌ها به سمت حمایت از تیم ملی می‌شود.
رئیس فدراسیون باید سرمربی تیم ملی را الزام به حضور در این بازی بین‌المللی می‌کرد. آیا در این چند ساله اخیر مهمتر از این مسابقه، یعنی فینال لیگ قهرمانان آسیا، در ایران مسابقه ای انجام شده است؟ سرمربی تیم ملی همه را متهم می‌کند که در روند آماده سازی تیم‌ملی اختلال‌ ایجاد می کنند، آیا خودِ این آقا برای اتحاد و همدلی در فوتبال ایران چه کاری انجام داده است جز تفرقه که باعث شده است نیمی از جمعیت ایران به او و تفکراتش پشت کنند.
وقتی سرمربی تیم ملی رغبتی به دیدن بالاترین رویداد باشگاهی آسیا با حضور عالیترین مقامات فوتبال دنیا و آسیا نشان نمی دهد اما بعد از بازی دوستانه تیم‌ملی با تیم کوچه بازاری سیرالئون‌ که با دمپایی‌ پلاستیکی به ایران آمدند سرمربی چنان با حرارت و دستاورد بزرگ حرف می زد چیزی جز این در ذهن زاده نمی‌شود که ترس از قهرمانی پرسپولیس و بلند کردن جام قهرمانی توسط پروفسور برانکو در استادیوم‌ مملو از تماشاگر و تشویق برانکو، او به نوعی تحقیر شود.
این رفتار سر مربی تیم ملی توهین به شعور ملت و ورزش ایران است و رفتارهای اجتماعی ایشان هرگز در شان و شخصیت سرمربی ایران نیست و باید حتما فکر اساسی شود تا در روزهای بزرگ مردی که ثانیه‌ای میلیونها تومان پول از این ملت می‌گیرد در کنار این ملت باشد نه در تقابل. با تمام این اوصاف و این نکته تاریک، نوزدهم آبانماه نود و هفت، روز پیروزی ورزش، فوتبال، بانوان وملت بود و ایران این رویداد بین المللی مهم را مدیون پرسپولیس است.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.