جلال الدین پی خسته روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: ازاین میزان 500 میلیون ریال تاکنون جذب و به هیات امنای اماکن مذهبی و بقاع متبرکه پرداخت و 200 میلیون ریال دیگر بزودی و مابقی تا پایان سال جذب می شود.
وی اظهارداشت: در هفت ماه امسال 850 میلیون ریال صرف تعمیر و تجهیز امام زاده سلیمان بن علی (ع) شهر گناوه شامل همسطح سازی آرامگاه بطول 450 متر، تعمیر و بازسازی 20 چشمه سرویس بهداشتی و تعمیر و نوسازی شبکه آب و روشنایی و تصویب طرح جامع آن بقعه شده است.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گناوه ودیلم گفت: 500 میلیون ریال نیز برای تخریب و بازسازی قدمگاه حضرت عباس (ع) روستای چهارروستایی بندرریگ با همکاری هیات امنای آن و 250 میلیون ریال برای احداث 12 چشمه سرویس بهداشتی در امامزاده شاه صدرالدین گماران گناوه دراین مدت هزینه شد.
وی ساماندهی وضعیت بیمه خادمان مساجد را از دیگر فعالیت های این اداره عنوان کرد و افزود: این سازمان با پرداخت تاخیر و جریمه، بیمه خادمان را به روز کرده و دیگر مشکلی ندارند.
پی خسته اظهارداشت: ازمجموع تعداد کل خادمان که احکام آنان صادر و تمدید شده باتوجه به قانون تامین اجتماعی یک نفر خادم پذیرفته می شود و هم اینک 126 بیمه گزار هستند.
وی یادآورشد: تمدید و صدور 201 احکام هیات امنا و معرفی 36 باب مسجد و حسینیه به ادارات آب، گاز و برق برای اخذ انشعاب بصورت رایگان از دیگر فعالیت های این اداره است.
شهرستان های گناوه ودیلم در شمال استان بوشهر واقع هستند که دارای 62 امامزاده و بقعه بوده و از این مجموع هفت امامزاده، 21 آرامگاه و 34 قدمگاه است.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.