پیام مساعدی روز جمعه درگفت و گو با ایرنا افزود: با فعالیت این سامانه بارشی نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در رفت و آمدهای درون شهری در برخی نقاط استان (بطور خاص در روز جمعه در شهرستانهای مرکزی و جنوبی استان و در روزهای شنبه و یکشنبه در اغلب نقاط استان ) هشدار داده می شود.
وی بیان کرد: باتوجه به شدت بارندگی طی این مدت بویژه اواخر وقت شنبه و طی روز یکشنبه در مناطقی از استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس، احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی و همچنین وقوع سیلاب در مسیرهای جاده ای منتهی به استانهای همجوار وجود دارد.
مساعدی اظهارداشت: در این زمینه توصیه می شود جهت جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هم استانی ها سازمان های امدادی و مدیریت بحران بکار گرفته شود.
وی یادآور شد: طی همین مدت به سبب وزش متناوب باد شدید و گاهی تندبادهای لحظه ای بویژه بر روی خلیج فارس و سواحل استان، نسبت به افزایش شدید ارتفاع موج و تلاطم دریا در این نواحی هشدار داده می شود.
وی گفت: پیش بینی می شود سرعت وزش باد در برخی ساعات به بیش از 60 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از 2 متر افزایش یابد.
مساعدی تاکید کرد: توصیه می شود طی این مدت از ترددهای دریایی غیرضروری بویژه تردد شناورهای سبک و تفریحی اجتناب شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآورشد: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری تا ابری طی ساعاتی همراه با وزش باد، بارش باران گاهی رگبار باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه ای پیش بینی شده است.
وی گفت: دراین مدت جهت وزش باد بطور غالب جنوب شرقی تا شمال شرقی گاهی شمال غربی با سرعت 14 تا 42 و در هنگام وقوع تندباد بیش از 60 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است .
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.