به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن فیروز اردکانی روز سه شنبه درجلسه کمیسیون صیانت از اراضی ملی این شهرستان افزود: حفظ و صیانت از حقوق بیت المال، منابع طبیعی و اراضی ملی، متعلق به نسل گذشته و فعلی نیست و اگر ما متولیان امر در انجام وظایف محوله و قانونی سهل انگاری کنیم حقوق نسل های آینده تضییع خواهد شد.
وی بابیان اینکه متولیان این شهرستان نسبت به زمین خواری که از دغدغه های رهبری است، حساسیت دارند و برای پیشگیری از وقوع آن تلاش می کنند، گفت: مسئولان مربوطه در مبارزه با زمین خواری هیچگونه چشم پوشی نکنند و اجازه ندهند افرادی برای دستیابی به منافع و طمع خود قانون را دور زده و به بیت المال تعرض کنند.
وی اظهارداشت: نشست های کمیسیون باید مصوبه داشته باشد و بطور مستمر تاحصول نتیجه رسیدگی شود.
دادستان عمومی و انقلاب گناوه یکی از نیازها و کمبودهای کمیسیون را تهیه بانک اطلاعاتی و شناسنامه ای از اراضی ملی و منابع طبیعی دانست و گفت: باید بانک اطلاعاتی پس از تهیه در دسترس اعضای کمیسیون قرار گیرد تا مرتب این اراضی را رصد کنند.
وی افزود: نشانه گذاری، علامت گذاری، عکسبرداری و فیلم برداری از حریم این اراضی نیز ضروری است تا اجازه هرگونه فرصت و بهانه جویی از افراد زمین خوار گرفته شود.
اردکانی گفت: همه دستگاه های متولی و دارای اختیار باید در صدور مجوز، اعطای تسهیلات و هرگونه خدمات دهی در اراضی ملی دقت کنند و مراقب باشند.
وی ادامه داد: نظارت مستمر و دقیق در زمینه هرگونه ساخت و ساز باید بصورت عام و خاص مورد توجه و در دستور کار اعضای کمیسیون قرار گیرد تا دست افراد سودجو از منابع طبیعی و ملی کوتاه شود.
دادستان عمومی و انقلاب گناوه افزود: هرگونه جرائم و تعرض به اراضی ملی که ممکن است ازطریق مختلف انجام شود باید مسئولان مرتبط باقید فوریت به دادستانی گزارش دهند.
وی بر فعال شدن اکیپ های گشت کمیسیون تاکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه افراد سودجو در زمان تعطیلی ادارات و شبانه اقدام به تعرض اراضی ملی و منابع طبیعی و ساخت و ساز می کنند، دایرشدن گشت می تواند اجازه هرگونه فرصت را از آنان بگیرد.
وی اظهارداشت: دادستانی با کسانی که درصف مبارزه با سودجویان و متعرضان به حقوق بیت المال باشند پشتیبانی و حمایت قاطع می کند.
معاون امورعمرانی فرمانداری گناوه گفت: این نشست با دستور کار بررسی مصوبه های قبل و تصرف اراضی حریم خور مرده شور برگزار شده است.
حسام منصوری مطلق افزود: با بالارفتن قیمت زمین در گناوه، زمین خواری، خور و دریاخواری رشد چشمگیری داشته که باید اعضای کمیسیون در این ارتباط حساسیت بیشتری ازخود نشان دهند.
وی اظهارداشت: گشت اجرائیات ساختمانی شهرداری باید فعال و املاک این مجموعه ممیزی شود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.