به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد رضا اسماعیل پور دوشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: همچنین در استان بوشهر 500 سند اجاره ای مربوط به اوقاف منقضی شده که تاکنون برای تمدید آن اقدامی صورت نگرفته است.
وی بیان کرد: در این استان 202 رقبه کشاورزی دارای درآمد به میزان یکهزار و 150 هکتار زمین و 155 رقبه فاقد درآمد به مساحت 2 هزار و 57 هکتار زمین وجود دارد.
اسماعیل پور یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون 25 مورد وقف در استان بوشهر انجام شده که عمده آن در ارتباط با مسجد، حسینیه و دارالقرآن بوده است.
وی گفت: با توجه به انتفاعی بودن این وقف ها ارزش ریالی آنها در دسترس نیست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر یادآور شد: رسانه ها باید از حداکثر ظرفیت خود برای ترویج فرهنگ وقف و بویژه وقف مشارکتی تلاش کنند.
اسماعیل پور با تشریح برنامه های دهه وقف در استان بوشهر گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، غبار روبی و عطر افشانی امامزاده عبدالمهیمن، برپایی میز خدمات در مصلای نماز جمعه بوشهر، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته از جمله برنامه این دهه در استان بوشهر است.
وی با اشاره به برگزاری کلاس های قرآنی در استان بوشهر اظهارداشت: 25 آبان ماه دومین دوره استانی تربیت مربیان قرآنی در بخش روان خوانی و روخوانی برگزار می شود.
اسماعیل پور افزود: درارتباط با دوره های آموزشی نیز استان بوشهر امسال 6 هزار سهمیه آموزشی دارد که یکهزار و 200 مورد آن مربوط به شهر بوشهر است.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.