به گزارش ایرنا، احمد لطفی روز شنبه در نشست با نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از مشکلات این نهاد برای ارائه خدمات مطلوب به اقشار نیازمند و آسیب پذیر، موضوع پشت نوبتی بود که با برنامه ریزی های انجام شده، این مشکل حل شده است.
وی اظهار داشت: پیش از این، برخی از افراد نیازمند دارای شرایط قرار گرفتن در زیر پوشش برنامه های حمایتی این نهاد بودند که می بایست ابتدا عده ای از چرخه حمایت خارج تا زمینه برقراری خدمات به این افراد ایجاد شود.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در یک دوره سه ساله، موفق به ارائه تسهیلات ارزان قیمت اشتغال به مددجویان شده ایم و پس از این که زمینه توانمند سازی آنها ایجاد شد از چرخه حمایت خارج و به طور منطقی افرادی که پشت نوبت برای استفاده از خدمات این نهاد قرار گرفته بودند، جایگزین شدند.
لطفی ادامه داد: این شرایط سبب شد که هم اکنون فردی پشت نوبت برای دریافت خدمات حمایتی این نهاد در استان بوشهر وجود نداشته باشد و در صورت محرز بودن شرایط تحت پوششی، زمینه استفاده از خدمات این نهاد برایش فراهم است.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین سرمایه های این نهاد، اعتماد مردمی است که بر اساس شاخص ها، این نوع اعتماد تقویت و شاهد افزایش کمک های خیران به کمیته امداد برای ارائه به افراد مستمند هستیم.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: از آنجا که معتقدیم که برای رفع گرفتاری های مردم و بویژه افراد تحت پوشش باید در ابعاد مختلف برنامه ریزی شود، طی سه سال گذشته در سه حوزه اشتغال و توانمندسازی خانواده ها، احداث مسکن و برنامه های فرهنگی تمرکز بیشتری صورت گرفت و با آمار شفاف و اعلام آن به مردم، زمینه افزایش اعتماد عمومی به این نهاد فراهم شد.
لطفی ادامه داد: نتیجه این برنامه ها، سهم بالای اشتغال خانواده های تحت پوشش این نهاد با دریافت تسهیلات اشتغال زایی، رفع بخش عمده ای از مشکل مسکن مددجویان در کنار توجه به مسائل فرهنگی خانواده های تحت پوشش است.
وی گفت: در حوزه فرهنگی و با برنامه های وسیع مشاوره ای و نشست های چهره به چهره با خانواده های مددجویی توسط مددکاران، شاهد ازدواج های بیشتر همراه با کم شدن آمار طلاق دخترهای مزدوج این خانواده ها هستیم.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: تبلیغ ازدواج آسان به شکل کاربردی در این نهاد به گونه ای نهادینه شده که هم اکنون جهیزیه کامل برای نوعروسان خریداری شده و به محض ازدواج دختران تحت حمایت و ارائه مدارک به دفاتر ادارات این نهاد در سطح استان بوشهر، می توانند برای دریافت جهیزیه خود از این نهاد با حفظ کرامت خانواده ها، اقدام کنند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.