به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: در این حماسه زنان لرده ای با درایت و شجاعت افزون بر آزاد کردن اسرای خود در نزد انگلیسی ها، آنها را از دشتستان فراری دادند.
وی اظهارداشت: انگلیسی ها پس از مدت زمان کوتاهی که بخشی از استان بوشهر را تصرف کرده بودند در چغادک از سرداران دشتستان شکست خوردند که به تلافی آن در صدد حمله به دشتستان برآمدند.
صفایی بوشهری افزود: در این حمله زنان لرده ای درس ماندگاری به آنها دادنده که علاوه بر گرامیداشت این حماسه باید با برگزاری همایش ها از آن سخن گفته شود.
امام جمعه بوشهر گفت: جهان استکبار همواره به دنبال سلطه و مصادره ثروت های جهان برای خود و تسلط بر مراکز قدرت سیاسی است.
خطیب نماز جمعه بوشهر ادامه داد: آنها استقلال یک کشور را برنتابیده و دوست ندارند کشوری دارای استقلال و پیشرفت باشد.
صفایی بوشهری گفت: در این راستا بارها به تهاجم سخت و نرم علیه ایران اسلامی روی آوردند ولی هیچگاه موفقیتی حاصل نکردند.
وی افزود: روی آوردن جهان استکبار به جنگ اقتصادی بیانگر این است که آنها در 40 سال گذشته در تمامی جنگ های خود با شکست مواجه شده و اکنون دلخوش به جنگ اقتصادی است که با همت مردم و مسئولان این جنگ هم برای آنها شکست به دنبال دارد.
صفایی بوشهری اظهار داشت: جنگ اقتصادی در واقع آخرین تیر ترکش آنها به ایران اسلامی است که این جنگ اقتصادی به دلایلی خود آنها را نیز متحمل ضرر و زیان می کند.
وی در ادامه با گرامیداشت روز 13 آبان بعنوان روز دانش آموز گفت: دانش آموزان بسیجی با تمام قوا مهیای دفاع از آرمان های انقلابی هستند که با خون شهدا به جایگاه کنونی رسیده است.
صفایی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از برپاکنندگان موکب ها در ایران وعراق افزود: این فعالیت ها که در نهایت تلاش و اخلاص برای سهولت در کار زائران است جای تقدیر و قدردانی دارد.
وی در ادامه با اشاره به مشکل بیکاری در استان بوشهر گفت: مسئولان برای خدمت به جامعه باید کارگروه هایی را بصورت جهادی برای رفع این مشکل تشکیل دهند.
صفایی بوشهری در ارتباط با گرانی ها نیز افزود: برخی از گرانی ها مانند طلا که واقعی و دارای موج جهانی است ولی در ارتباط با گرانی های حبابی که امروز شاهد آن در کشور هستیم باید اقدام جدی صورت گیرد.
وی در ارتباط با مشکل کم آبی استان بوشهر نیز گفت: برخی از مردم هم اکنون نیز با مشکل کم آبی مواجه هستند که با افزایش این مشکل در تابستان باید از هم اکنون راهکار اساسی اندیشیده شود.
صفایی بوشهری افزود: با توجه به تدوین نقشه جامع تامین آب استان بوشهر باید در این مسیر گام اساسی برداشت.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.