به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند چهارشنبه شب در نشست جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان بوشهر افزود:باید مسئولان، مقدمات کار برای عملیاتی شدن برداشت آب دریا و نصب آب شیرین‌کن در راستای تامین آب برازجان پیگیری‌های لازم را انجام دهند.
وی اضافه کرد: حل مشکل آب آشامیدنی از اولویت‌های استان است و مسئولان و دست اندرکاران باید از هم اکنون برای تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاها در تابستان آینده تلاش کنند.
وی با بیان اینکه تابستان گذشته برای مردم استان بسیار سخت گذشت اظهارداشت: هر چند در بیشتر شهرها و روستاهای این استان مردم با مشکلاتی روبه رو بودند ولی مردم دشتستان با تنش آبی شدید روبه رو شدند.
استاندار بوشهر افزود: نباید در تفسیر قوانین برای مردم مانع ایجاد شود بلکه همه مسئولان باید در حل مشکلات مردم در برطرف کردن موانع تلاش کنند.
گراوند اضافه کرد: در زمینه حل مشکل کم آبی استان با رئیس مجلس، معاون اول رئیس جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر کشور نشست‌هایی برگزار شد.
وی افزود: تصمیماتی در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای اجرای برخی طرح‌های آبرسانی استان بوشهر اتخاذ شده که باید برای عملیاتی شدن آنها پیگیری‌‌های لازم انجام شود.
گراوند مطمئن ‌ترین آب آشامیدنی را شیرین‌سازی آب دریا معرفی کرد و گفت: با توجه به صدور مجوز ایجاد آب شیرین‌کن عسلویه باید این مهم به زودی عملیاتی شود.
استاندار بوشهر عملیاتی شدن طرح آب شیرین‌ کن 10 هزار مترمکعبی بوشهر و کنگان، آب شیرین‌ کن دلوار وسه روستای دیگر را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: در جلسه آینده باید گزارشی در این خصوص ارائه شود.
گراوند گفت: مسدود کردن چاه‌های آب غیرمجاز در 500 متری حریم چاه‌های آب آشامیدنی ضروری است و پلیس حفاظت از منابع آب استان بوشهر باید گزارشی از روند چاه‌های غیر مجاز ارائه کند.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.