به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در نشست با مدیران بخش‌های تحقیقاتی و آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر افزود: مسئولیت تامین غذای سالم با کارشناسان بخش کشاورزی است به همین دلیل ایجاد زیرساخت های لازم تحقیق و پژوهش برای محققان ضروری است.
وی اظهار داشت: بخش تحقیقات کشاورزی با توجه به اهمیت و نقشی که در تولید مواد غذایی دارد باید بسیار به روز باشد و لازمه رسیدن به این نقطه تلاش جهادی است.
صفایی بوشهری گفت: مواد غذایی باید سالم و منطبق با کیفیت و جلوتر از نرخ جمعیتی باشد تا از تورم جلوگیری شود.
وی یادآور شد: تولید، توزیع و مصرف مواد غذایی با خودش گردش مالی می‌آورد و یکی از بزرگترین اقتصاد ها را به خود اختصاص می دهد.
امام جمعه بوشهر گفت: در شهر بوشهر بیشترین اقتصاد مربوط به تولید نیست بلکه مربوط به توزیع مواد غذایی است و باید کارشناسان بخش کشاورزی استان به سمت تولید که حیاتی ترین نیاز بشری و منجر به توسعه اقتصادی می شود حرکت کنند.
صفایی بوشهری اضافه کرد: یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام شود ایجاد مراکز دانشی به عنوان مراکز تحقیقاتی و پژوهشی است که بیانگر پویایی، زنده بودن و به روز بودن آن مجموعه است.
وی تاکید کرد: استان بوشهر با داشتن ظرفیت های مختلف گیاهی، آبزیان و دارویی توانایی تولید مواد غذایی با کیفیت و گیاهان دارویی را دارد.
صفایی بوشهری بر ایجاد زیرساخت های مناسب آزمایشگاهی و کارگاهی در بخش کشاورزی، توجه به منابع بالقوه موجود در استان، ایجاد انگیزه در پژوهشگران برای انجام فعالیتهای پژوهشی، سرمایه گذاری در پژوهش های کاربردی و بنیادی تاکید کرد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.