خسرو عمرانی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این میزان 60 هزار هکتار دیم و 15 هزار هکتار آبی است که پیش بینی می شود امسال 80 هزار تن گندم در استان بوشهر تولید شود.
وی اظهار داشت: سال گذشته در سطح 70 هزار هکتار گندم دیم و 15هزار و 500 هکتار آبی کشت شد که براساس الگوی کشت و با توجه به اقلیم آسیب پذیر استان سطح کشت این محصول استراتژیک در استان بوشهر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
عمرانی بیان کرد: هرسال کشت گندم در سطح استان بوشهر از نیمه دوم آبان آغاز می شد ولی با توجه به زودهنگامی بارش های پاییزی، کشت گندم امسال زودتر آغاز شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: همچنین همزمان با آغاز کشت گندم 10 هزار و 400 تن بذر گندم نیز دراین استان تامین و در حال توزیع است.
این مقام مسئول گفت: امسال کشاورزی حفاظتی و مکانیزه در بخش کشت گندم در سطح 15 هزار هکتار انجام می شود.
عمرانی اضافه کرد: سال گذشته به دلیل کاهش بارش ها بخش زیادی از گندمزارهای استان بوشهر از بین رفت و تنها 30 هزار تن محصول از زمین های زیر کشت برداشت و 11 هزار تن بذر خریداری شد که انتظار می رود با توجه به پیش بینی های انجام شده سال زراعی خوبی در پیش داشته باشیم.
وی بیان کرد: امسال براساس برنامه ریزی های انجام شده کشت کلزا نیز در سطح 500 هکتار انجام که در زمان حاضر بذر و کارنده های آن تامین شده است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.