به گزارش ایرنا، بخشدار ریگ در این آیین گفت: حماسه اربعین نمادی از جوشش خون اباعبدااله الحسین (ع) بعد از قرن ها است که باید بخوبی از این فرصت برای تعالی و سعادت جامعه بهره برد.
مسعود شیرافکن افزود: باتوجه به اینکه امروزه عرفان های کاذب، جامعه جوان را تهدید می کند، باید بدانیم که تمامی مقام های عرفانی در کربلا حادث و حرکت امام حسین (ع) اوج آنهاست.
وی گفت: باید با نگاه تازه و متفاوت اوج عرفان و معارف حسینی را در کربلا به این قشر تبیین و شبهات و تردید ها را در قالب همین مفاهیم پاسخ داد.
بخشدار ریگ گفت: درتلاشیم با هماهنگی حوزه هنری استان بوشهر میزبانی دائمی سوگواره آواهای عاشورایی به بندرریگ محول و آیین عزاداری این بندر در سطح ملی معرفی شود.
رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: در این آیین معنوی 2 گروه نوحه خوان پامنبری ازبوشهر، 2 گروه از جم و یک گروه از بندرریگ به میزبانی حسینیه خان شرکت دارند و در آینده نزدیک شاهد حضور اجرای این گروهها در سطح کشوری خواهیم بود.
امید پارسایی فر با بیان اینکه حادثه کربلا موجب بیداری اسلامی شده است، افزود: اگر فداکاری شهدای ایران اسلامی و مدافعان حرم نبود، رزمایش بزرگ معنوی و راهپیمای اربعین وجود نداشت.
وی اظهارداشت: امنیت و آرامش در پیاده روی باشکوه و حماسی اربعین حسینی مدیون و مرهون ایثارگری شهداست.
وی گفت: حضرت زینب‌(س) و سجاد(ع) باعث ماندگاری قیام عاشورا در طول قرن ها شدند و ما نیز نباید از وظیفه خود در قبال زنده نگه‌ داشتن این قیام غافل بمانیم.
در این آیین که به همت حوزه هنری استان بوشهر و هیات امنای حسینیه خان برگزارشد، گروه های حاضر به نوحه خوانی و سینه زنی سنتی پامنبری پرداختند و در پایان از آنان با اهدای تندیس تقدیر به عمل آمد.
حسینیه خان بندرریگ در شهرستان گناوه از قدیمی و زیباترین حسینیه های استان بوشهر، متعلق به دوره قاجار است که در سال ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۲۷۰۸ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.