به گزارش ایرنا، فرهاد قلی‌نژاد روز پنجشنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: پرداختن به امر آموزش محیط زیست و رعایت مسائل مرتبط با آن وظیفه همگانی برای مردم و سازمان‌ها محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های محیط زیستی به مناسبت‌های مختلف، طرح آموزشی آپارتمان سبز، برگزاری جشنواره محله سبز، ایجاد خانه محیط زیست شهرداری‌ها، همکاری با تشکل‌های زیست محیطی در آموزش شهروندی از جمله راهکارهای تقویت فعالیت های آموزشی در حوزه محیط زیست است.
قلی‌نژاد بیان کرد: دیوار نگارهای شهری پیرامون محیط زیست، ساخت تندیس نمادهای محیط زیستی شهر و نصب در میادین و پارک‌ها، نام‌گذاری میدان‌ها و خیابان‌ها با عناوین محیط زیستی بویژه شهدای محیط‌بان از دیگر راهکارهای مناسبی است که با اجرایی شدن آنها می‌توان به یک بوشهر به تمام معنا سبز دست پیدا کرد.
وی ادامه داد: در این زمینه تشکیل کمیته تخصصی محیط زیست در شورای اسلامی بندر بوشهر امری مهم و راهگشا است.
قلی نژاد گفت: برای رفع موانع و مشکلات محیط زیستی استان و بویژه شهر بوشهر برنامه‌ریزی شده و با همکاری و همراهی شورای اسلامی بندر بوشهر با توان تخصصی و ویژه فعالیت و کمیته محیط زیست شورای اسلامی بندر بوشهر تشکیل، حمایت و تقویت می‌شود.
وی افزود: با تشکیل کمیته تخصصی حفاظت محیط زیست تغییرات مثبت و سبز با شتاب بیشتری اتفاق می‌افتد و به مطالبات مردم در حوزه محیط زیست توجه دقیق‌تری می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: کمیته محیط زیست شهری به عنوان یک کمیته از کمیسیون خدمات شهری شورای شهر است که برای مدیریت محیط زیست شهر و توسعه پایدار، تامین آسایش و رفاه شهروندان با حضور ادارات و ارگان های مرتبط و مشارکت تشکل‌های مردمی تشکیل و فعالیت می کند.
وی اضافه کرد: مدیریت صحیح و اصولی پسماندها از جمله مدیریت پسماندهای خانگی، مدیریت صحیح پسماندهای پزشکی وعفونی، تفکیک از مبدا پسماند، بازیافت، ساماندهی سگ‌های بلاصاحب و آموزش شهروندی پیرامون مدیریت پسماند از جمله مسائل قابل توجه و بررسی در کمیته تخصصی محیط زیست محسوب می‌شود.
فرهاد قلی‌نژاد اظهارداشت: در حوزه محیط زیست فضای سبز و احداث کمربند سبز شهری از اولویت‌های شهر بوشهر است.
وی اظهارداشت: سرانه فضای سبز با استفاده از گونه‌های بومی باید افزایش و ایجاد باغ های گیاه شناسی، آموزش ایجاد و توسعه فضای سبز، حفظ و نگهداری آن باید بطور ویژه مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: امیدواریم با تقسیم وظایف قانونی و تخصصی هر زیر مجموعه با عمل به آنچه که برای فعالیت آن تعریف شده گام موثری برای خدمت رسانی به مردم برداشته شود.
وی با اشاره به صنف های مزاحم شهری گفت: شناسایی صنف های مزاحم و آلاینده، ارائه راهکارهای کاهش آلایندگی، احداث شهرک حمل و نقل بار و کالا، احداث مجتمع صنف های مزاحم آلاینده در دایره فعالیت‌های کمیته تخصصی محیط زیست شورای اسلامی شهر بوشهر قرار دارد.
قلی نژاد گفت: در قالب کمیته یاد شده می‌توان با انجام بررسی‌های کارشناسانه و دقیق ساماندهی باغ پرندگان، احداث آکواریوم دریایی با گونه‌های بومی خلیج فارس، احداث اسکله‌های گردشگری طبق قوانین زیست محیطی، ایجاد مدرسه طبیعت، ایجاد و احداث باغ‌های گیاه‌شناسی را در دستور کار قرار داد.
وی اظهار داشت: چنانچه به ظرفیت‌های موجود درهمه شهرستان‌های استان توجه ویژه‌تری شود، شاهد تغییرات سریع و قابل مشاهده‌تری می‌شویم که نتیجه آن آرامش بیش از پیش مردم و قرار گرفتن در یک محیط دوست‌داشتنی و دلخواه است.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.