به گزارش ایرنا، اکبر توسلی روز دوشنبه در نشست علنی شورای شهر بوشهر افزود: در صورت تحقق این هدف نظام بودجه ریزی شهرداری منسجم و متحول می شود.
وی اظهارداشت: با تحقق راهبرد برنامه و پروژه ای پنج ساله از رویکرد و تصمیم های سلیقه ای و شخصی خودداری و همچنین از هدر رفت سرمایه ای چند سال اخیر شهرداری بوشهر نیز جلوگیری شود.
توسلی ادامه داد: رویکردهای شورای پنجم بوشهر درعمران و نوسازی شهری چشم انداز 20 ساله است که باید هر چه سریعتر تدوین و تصویب شود.
عضو شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: در برنامه عملیاتی پروژه های شهری نیز شهرداری موظف و مکلف است فضای سبز بوشهر را گسترش دهد.
توسلی بااشاره به پایین بودن سرانه فضای سبز بوشهر اضافه کرد: هرچند توسعه فضای سبز برای مرکز این استان ضروری است اما شهرداری در زمینه تامین منابع آبی برای فضای سبز کنونی نیز با چالش مواجه است که باید برای آن تدبیر اساسی شود.
وی افزود: آبیاری فضای سبز شهر روزانه نیازمند 15 هزار مترمکعب آب است که در شرایط کم آبی موجود نباید از طریق آب آشامیدنی شهر تامین شود.
توسلی یادآور شد: در بودجه سال جاری تامین اعتبار لازم برای تامین آب موردنیاز فضای سبز بوشهر از طریق سیستم پساب دیده شده از این رو انتظار است این مهم اجرایی شود.
وی در ارتباط با سامانه 137 شهرداری بوشهر نیز گفت: این سامانه در حقیقت بعنوان پل ارتباطی بین مسئولان و مردم و همچنین الگویی برای پاسخگو کردن مسئولان است از این باید زمینه فعال سازی مجدد آن فراهم شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: هزینه غذای 3 سال اخیر شهرداری بوشهر از رستوران میداف بالغ بر 16 میلیارد ریال شده است.
توسلی گفت: در این زمینه انتظار می رود بررسی های لازم جهت شفاف سازی موضوع انجام و بهره برداری از رستوران نگین (متعلق به شهرداری بوشهر) به همین منظور با هزینه ای به مراتب کمتر در دستور کار شهرداری بوشهر قرار گیرد.
وی ادامه داد: از شهرداری بوشهر انتظار می رود ظرف مدت 20 روز گزارش مستندی از وضعیت مالی و منابع انسانی شهرداری تهیه و به شورا ارائه کند.
توسلی بیان کرد: با ارائه گزارش یاد شده ابعاد وضعیت کنونی شهرداری مورد شناسایی و زمینه برای برنامه ریزی های جامع و بلندمدت فراهم می شود.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.