به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در همین راستا شوراهای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان باید از همه ظرفیت ها برای اجرای طرح انسداد مبادی بی سوادی در استان استفاده کنند.
وی بیان کرد: با همکاری همه نهادهای ذیربط از 399 نفر افراد ترک تحصیل کرده شناسایی شده در استان بوشهر 273 نفر جذب کلاس‌ های درس شده اند برهمین اساس با برنامه ریزی صحیح باید زمینه جذب مابقی این افراد نیز فراهم شود.
استاندار بوشهر در خصوص احداث دبیرستان دانشگاه خلیج فارس گفت:
پس از تملک زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی تا هفته آینده عملیات اجرایی ساخت دبیرستان دانشگاه خلیج فارس در زمینی به مساحت2 هزار و 400 مترمربع در شهرک نیایش بوشهر آغاز می شود.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش همواره مورد حمایت استانداری و مسئولان دستگاه‌های اجرایی است چرا که موفقیت جامعه در راستای توسعه تعلیم و تربیت و موفقیت دانش آموزان است.
استاندار بوشهر گفت: اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان یکی از اولویت‌های شورای آموزش و پرورش است که این مهم مورد حمایت قرار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی حاکم بر استان تجهیز کلاس های درس به وسایل خنک کننده باید از اولویت های اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: براساس تاکید شورای آموزش و پرورش استان دانش آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی و راهکارهای لازم برای ادامه تحصیل آنها ارائه می شود.
ناصر کرمی افزود: بیماری، اشتغال، ازدواج، مشکلات مالی خانواده‌ها، مخالفت برخی والدین، بی انگیزه بودن دانش آموزان و فرزندان طلاق از جمله عوامل بازماندگان از تحصیل در استان است.
وی بیان کرد: سال قبل 70 درصد پیش دبستانی‌ها زیرپوشش برنامه تحصیلی قرار گرفتند که پیش بینی می‌شود امسال این جمعیت به 80 درصد افزایش یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: 33 مدرسه در استان هر کدام زیر 5 دانش آموز، 10 مدرسه متوسطه اول زیر 20 دانش آموز و 15 مدرسه زیر 10 دانش آموز دارند.
وی در خصوص طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده 12 درصد اعتبارات این طرح به زودی ابلاغ و 70 درصد آن به روستاهای بخش‌های مختلف استان بوشهر تخصیص می‌یابد.
کرمی یادآور شد: توزیع اعتبار طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در استان بوشهر در کمیته تخصصی انجام می شود و اعتبار آن به تناسب دانش آموزان اختصاص می‌یابد.
وی اضافه کرد: با وجود همه مشکلات و کمبود نیروی انسانی در استان هیچ کلاس درسی در استان بوشهر بدون معلم نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: شهرداری‌ها بدون مجوز حق تغییر کاربری املاک آموزش و پرورش را ندارند و در این زمینه دیوارکشی املاک این اداره کل، باید با مجوز صورت گیرد.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.