به گزارش ایرنا، مریم آذشب روز پنجشنبه در نشست هم‌افزایی کمیته تخصصی کودک و نوجوان استان بوشهر افزود: با توجه به فراهم بودن زمینه سرمایه گذاری در بخش های گوناگون حوزه کودک و نوجوان باید از ظرفیت این بخش با اعلام فراخوان و جذب سرمایه‌گذار بهره برداری شود.
وی بیان کرد: به دلیل گستردگی و پیچیدگی موضوع های مرتبط با حوزه کودک و نوجوان شامل آموزش، بهداشت و درمان، حقوقی، رفاهی و غیره باید در نخستین گام با تشکیل کمیته‌های تخصصی و تفکیک موضوعی به اولویت بندی مسائل و مشکلات و چالش ها پرداخت.
آذشب ادامه داد:همچنین در این حوزه باید با گذشتن از مرحله پراکنده‌گویی در موضوع ها باید به یک چارچوب برنامه‌ای عملکردی و کاربردی برسیم.
وی گفت: در حوزه کودک و نوجوان بدون دسترسی به آمار و اطلاعات واقعی و روزآمد امکان برنامه ریزی و سیاست گذاری فراهم نیست.
آذرشب افزود: در این ارتباط نیاز است دستگاه‌های اجرایی در تامین نیازهای آماری و دسترسی آزاد به منابع همکاری و همراهی کنند زیرا با خلاء اطلاعاتی نمی توان به برنامه‌هایی کاربردی و منطبق بر واقعیت دست پیدا کرد.
وی بیان کرد: پیگیری ساختارمند و سازمان یافته مباحث مرتبط با حوزه کودک و نوجوان با شکل گیری شبکه‌ای و گروهی سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه کودک و نوجوان بعنوان نخستین شبکه موضوعی از سازماین های مردم نها (سمن‌ها) شروع شده است.
آذرشب اظهار داشت: تشکیل شبکه‌های موضوعی از سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه مختلف فعالیتی از اهدافی است که در دفتر امور بانوان و خانواده دنبال می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آگاهی بخشی عمومی نسبت به حقوق شهروندی و مطالبه‌گری عمومی می‌تواند منجر به اجرای کیفی فعالیت‌های عام المنفعه شود.
آذرشب ادامه داد: سازمان های مردم نهاد می توانند با تکیه بر ظرفیت و جایگاه اجتماعی خود با افزایش سطح آگاهی و دانش خانواده ها نسبت به برخورداری و بهره گیری از حقوق شهروندی زمینه نظارت عمومی بر عملکرد نهادها و موسسه های دولتی و غیردولتی خدمت دهنده را توسط مردم به عنوان ناظرینی صادق و صریح فراهم کنند.
وی افزود: تنها با حضور نظارتی مردمی آشنا به حقوق خود می‌توانیم پایشی فراگیر و دقیق داشته باشیم.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.