به گزارش ایرنا، نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: از 2 سال پیش پیگیری ها با مجموعه بانک مرکزی و بانک کشاورزی برای راه اندازی یک شعبه بانکی در شهرهای فاقد بانک شهرستان‌های دشتی و تنگستان آغاز شد.
سید کمال الدین شهریاری افزود: اولین شعبه این بانک در شهر شنبه راه اندازی شد و امیدواریم بزودی در شهرهای آباد تنگستان و بادوله دشتی نیز شعب این بانک راه اندازی شود.
وی اضافه کرد: در شهر شنبه با وجود ظرفیت های مناسب توسعه اقتصاد کشاورزی مردم و کشاورزان این بخش از داشتن بانک محروم بودند که این خواسته آنان امروز محقق شد.
شهریاری تاکید کرد: بخش شنبه دشتی قطب اصلی کشاورزی این شهرستان در زمینه تولیدات محصول کشاورزی به ویژه گندم، گوجه فرنگی و مرکبات است و راه اندازی این بانک نقشی بسیار بزرگ در توسعه کشاورزی دامداری و اقتصادی منطقه حواهد داشت.
عضو هیات مدیره بانک کشاورزی گفت: احداث شعب بانک در نقاط مختلف کشور تابع ضوابطی نظیر میزان جمعیت و گردش مالی و نقدینگی است.
داور ماهی کار افزود: بانک کشاورزی به عنوان رکنی مهم در بخش کشاورزی و نظام مالی کشور و یکی از مخاطبان اصلی اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور است.
وی گفت: مهمترین خط مشی اعتباری سال جاری بانک کشاورزی حمایت از زنجیره های تولید، بهینه سازی مصرف انرژی در بخش کشاورزی، طرح های آب و خاک، توسعه آبیاری نوین، مکانیزاسیون کشاورزی، شرکت های دانش بنیان، تشکل ها، طرح های تولید دانه های روغنی، ذرت دانه ای، نباتات علوفه ای و محصولات گلخانه ای است.
عضو هیات مدیره بانک کشاورزی تاکید کرد: در شرایط کنونی کشاورزی سنتی پاسخگوی نیاز کشور نیست و باید به کشاورزی علمی و تکنولوژی نوین توجه شود و توسعه اقتصاد دانش بنیان در زمنیه کشاورزی مد نظر باشد.
ماهی کار بیان کرد: با پیگیری های به عمل آمده، سال گذشته موافقت اصولی احداث شعبه بانک کشاورزی در شهر شنبه توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر شد و اقدامات و پیگیری های لازم برای مکان یابی، تجهیز امکانات و اختصاص نیروی انسانی در سال جاری انجام پذیرفت.
وی تاکید کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با ثبت مشخصات شعبه مذکور در سامانه اطلاعات
بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی با 10 هزار نفر جمعیت در 135 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.