به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر افزود: با توجه به 600 هزار میلیارد تومان حجم پروژه های نیمه تمام عمرانی در سطح کشور دولت تلاش می کند برای به سرانجام رساندن این پروژه ها از توان بخش خصوصی استفاده کند.
وی بیان کرد: دستگاههای اجرایی برای به سرانجام رساندن طرح های نیمه تمام عمرانی باید مشارکت بخش خصوصی را جلب کنند.
گراوند تاکید کرد: براین اساس دستگاه های اجرایی موظفند به صورت هفتگی گزارش پیشرفت کار را اعلام و فرمانداران نیز در حوزه واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی باید همکاری و اقدام لازم را در شهرستان ها انجام دهند.
استاندار بوشهر با بیان اینکه هیچ تخصیصی به طرح هایی که شرایط واگذاری دارند تعلق نمی گیرد یادآور شد: در زمان حاضر 182 طرح عمرانی نیمه تمام در استان بوشهر وجود دارد که باید با همت بخش خصوصی برای رونق استان به سرانجام برسند.
گراوند در مورد سنددار شدن املاکی که قصد واگذاری آنان به بخش خصوصی وجود دارد گفت: اداره کل ثبت اسناد با همکاری شهرداری زمینه حل این مشکل را در سریع ترین زمان فراهم کنند.
وی در خصوص اشتغال روستایی گفت: بانک های عامل تا زمان ابلاغ اعتبارات جدید اشتغال روستایی و عشایری، بررسی و تصویب طرح ها را متوقف نکنند.
استاندار بوشهر از همکاری شورا و شهرداری بوشهر در خصوص تخفیف عوارض پروانه ساختمانی تقدیر کرد.
مدیرکل دفتر روستایی استانداری بوشهر گفت: این استان از محل اعتبارات تفاهم نامه بانک سینا و معاونت توسعه روستایی به مبلغ 400 میلیارد ریال تعهد اشتغال 627 نفر را داشت که از این میزان 361میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت و مابقی نیز با توجه به انعقاد قرارداد درآستانه پرداخت است.
فاطمه دهقانی اضافه کرد: امسال نیز 250 میلیارد ریال اعتباراز محل تفاهم نامه بانک سینا و معاونت توسعه روستایی اختصاص داده شده که تاکنون 87 میلیارد ریال طرح بررسی و به بانک معرفی شده است.
وی یادآور شد: پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی نقش مهمی در رونق کسب و کار، ایجاد نشاط و پویایی روستاها و جامعه عشایری و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها دارد و همکاری همه دستگاه ها و بانک ها برای به نتیجه رسیدن این طرحها ضروری است.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.