به گزارش ایرنا، رضا عوض پور روز چهارشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر افزود: تلاش می شود این مصوبه در شهر بوشهر برای سایر بافت های فرسوده و ناکارآمد این شهر نیز تعمیم داده شود.
عوض پور با تقدیر از شهرداری و شورای شهر بوشهر تاکید کرد: انتظار می رود برای رونق ساخت و ساز در بافت های فرسوده و ناکارآمد سایر شهرداری های استان نیز مصوبه تخفیف صدور پروانه ساختمانی را از شورای شهر بگیرند.
وی با بیان اینکه هزینه صدور پروانه ساختمانی 70میلیون ریال است، تاکید کرد: در صورت همکاری شهرداری ها هزینه صدور پروانه ساختمانی دربافت های فرسوده، ناکارآمد و تاریخی که در زمان حاضر35 میلیون ریال است صفر می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر احیای بافت های فرسوده و ناکارآمد را از سیاست های دولت تدبیر و امید عنوان کرد که براین اساس هر استان به تناسب ظرفیتی که دارد بای به سمت احیای این بافتها و احداث واحدهای مسکونی که می تواند متقاضی انفرادی و یا انبوه ساز داشته باشد سوق داده شود.
وی یادآور شد: در همین ارتباط با هدف ایجاد انگیزه برای احیای بافت های فرسوده، ناکارآمد و تاریخی با کمک دستگاه های اجرایی مشروط به اینکه افراد به تعهدات خود عمل کنند بسته تشویقی شامل تخفیف هزینه صدور پروانه ساختمانی، تخفیف 50 درصدی هزینه انشعاب آب، فاضلاب، برق و گاز و تخفیف سود تسهیلات بانکی ارائه می شود.
عوض پور تاکید کرد: تلاش می شود با همکاری همه دستگاه های اجرایی و مردم رونق خوبی در بافت های فرسوده ایجاد و فضای مبلمان شهری نیز نشاط و پویایی لازم را داشته باشد.
وی در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی گفت: براساس مصوبه هیات دولت طرح های عمرانی نیمه تمام شامل فضای های بیمارستانی، ورزشی و فرهنگی که برای سرمایه گذار جذابیت داشته باشند به بخش خصوصی واگذار می شود.
عوض پور بیان کرد: در زمان حاضر 182 پروژه عمرانی نیمه تمام در استان بوشهر وجود دارد که واگذاری آنها به بخش خصوصی مناسب است.
این مقام مسئول اضافه کرد: براین اساس هر سرمایه گذاری که آمادگی داشته باشد و بتواند طرح را به پایان برساند در صورت تمایل امکان واگذاری قطعی، بهره برداری به مدت 10 تا 20 سال و حتی اجاره دادن برخی از طرح هایی که به پایان رسیده است نیز فراهم است.
عوض پور تاکید کرد: برای توجیه طرح های عمرانی نیمه تمام آمادگی تغییر بخشی از کاربری طرح ها به اقتصادی وجود دارد.
وی اضافه کرد: درهمین ارتباط پرداخت معافیت مالیاتی 10 ساله و بیمه ای از جمله دیگر مفاد بسته تشویقی دولت برای برخورداری از مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی است.
عوض پور در باره تسیهلات اشتغال روستایی استان بوشهر گفت: در مرحله نخست یکهزار میلیارد ریال وام در این استان پرداخت شده و انتظار می رود هزار میلیارد ریال دیگر نیز ابلاغ شود که تاکنون 25 درصد آن ابلاغ شده است.
وی اضافه کرد: براساس تاکید استاندار بوشهر همه دستگاه های اجرایی و بانک ها طرح ها را پذیرش کنند تا بتوانیم مابقی سهمیه ای که ابلاغ می شود، جذب کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: یکهزار و 685 هکتار بافت ناکارآمد در 12 شهر این استان شناسایی شده است.
فرزاد رستمی افزود: از این میزان 877 هکتار بافت ناکارآمد فرسوده با هشت هزار پلاک است که باید نوسازی در آنها انجام شود.
وی احداث شبکه برق خارج از نوبت، ارائه 50 درصد تخفیف عوارض صدور پروانه توسط شهرداری ها، تخفیف 10 درصدی هزینه نظارت نظام مهندسی، نرخ سود تسهیلات ارائه شده و 50 درصدی در انشعابات آب، برق، گاز و فاضلات توسط دستگاه های خدمات رسان را از جمله موارد بسته تشویقی دولت عنوان کرد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.