به گزارش ایرنا، دکتر علیرضا کشمیری روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: براساس قانون باید تمامی واحدهای پتروشیمی پیوست سلامت داشته باشند که با استعلام صورت گرفته مشخص شده 40 پتروشیمی فعال در این استان این پیوست مهم را ندارند.
وی بیان کرد: همچنین این واحدها در اجرای تکلیف قانونی خود باید مشخص کنند که چه سمی تولید و چه برنامه ای برای کنترل آن و بیماری ناشی از سموم های تولیدی دارند.
کشمیری ادامه داد: با این حال سند سلامت استان بوشهر در دست تدوین است که برای تحقق این مهم شهرستان به شهرستان با استفاده از ظرفیت مراکز دولتی و دغدغه مندان اجتماعی نسبت به این مهم اقدام شده است.
وی افزود: در این ارتباط تاکنون 60 عامل موثر بر سلامت در شهرستان ها گردآوری شده است.
کشمیری تاکید کرد: وقتی استان بوشهر کم تحرک ترین مردم را دارد این ناشی از مسائل فرهنگی حاکم بر سبک زندگی آنها است که باید برای آن چاره اندیشی شود.
وی افزود: برای نمونه در شهرستان دشتستان دیابت سه برابر وضعیت نرمال کشور است که مشخص شدن این شاخص نشان می دهد باید برای این مهم راهکارهای اساسی تعیین شود.
کشمیری افزود: وقتی در جامعه امروز ساعت ها درگیر فضای اجتماعی می شویم این خود می تواند تبعات فراوانی در وضعیت سلامت داشته باشد.
معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: حوزه فرهنگ بسیار حساس و ظریف است که کار در آن نیازمند کار آکادمیک و دانشگاهی است.
سهراب انبارکی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع به هیچ وجه نباید دچار شتابزدگی شویم.
وی بیان کرد: در ارتباط با کار فرهنگی باید اولویت ها براساس آسیب هایی باشد که جامعه به آن مبتلا شده و با آن دست و پنجه نرم می کند.
انبارکی اظهار داشت: در این ارتباط قرار گاه جواد الائمه سپاه توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی را بطور جد در دستور کار دارد.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.