به گزارش ایرنا، مجید خورشیدی روز سه شنبه در همایش فرهنگی آموزشی طلایه‌داران اربعین حسینی استان بوشهر افزود: سنت ارزشمند اربعین حسینی همواره پس از شهادت حضرت اباعبدالله‌ الحسین(ع) جاری و ساری بوده و تا قیام حضرت مهدی موعود(عج) ادامه دارد.
وی بیان کرد: سنت اربعین در سال‌های حکومت بعث عراق در کربلا تعطیل شد که با تلاش حکومت کنونی عراق و مسئولان نظام جمهوری اسلامی به جایگاه خودش بازگشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: باید در برگزاری این سنت پسندیده ابعاد الهی و معنوی آن از جمله زیارت اربعین بیشتر تبیین و مورد توجه قرار گیرد.
خورشیدی تاکید کرد: شرکت کنندگان و زائران حسینی در مراسم اربعین باید با کمال آراستگی مشرف شوند.
وی گفت: در همایش و گردهمایی بزرگ اربعین حسینی علاوه بر شیعیان، دیگر مسلمانان و ادیان الهی حضور دارند که این مهم جایگاه این سنت الهی و حسنه را ارتقا می‌دهد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر و رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر نیز در این همایش بر لزوم گسترش برنامه های بصیرت بخشی به زائران اربعین حسینی تاکید کرد.
حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی با تبیین ابعاد و فضیلت های زیارت اربعین حسینی اظهار داشت: عشق و علاقه مردم ما به حضرت امام حسین (ع) باعث شده شیعیان و شیفتگان آن حضرت در هر شرایطی خود را مکلف به برگزاری زیارت اربعین بدانند.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.